اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

سوالات کنکور علوم پزشکی امسال تا یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چگونگی برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در مجلس با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شده است،گفت: سوالات کنکور علوم پزشکی تا یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد.

سوالات کنکور علوم پزشکی امسال تا یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه چگونگی برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در مجلس با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شده است، گفت: تا کنون تا این حد ابزار تقلب از داوطلبان کنکور گرفته نشده بود و تدبیر ویژه‌ای برای برگزاری کنکور امسال درنظر گرفته شده بود.

* فرستنده‌ها و گیرنده‌های کشف شده کنکور از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند

وی با اشاره به ابزاری همچون عینک، خودکار و تجهیزات بسیار ویژه‌ای که فرستنده و گیرنده سوالات و پاسخنامه‌های آزمون سراسری بودند، گفت: تجهیزات ویژه‌ای که از داوطلبان کنکور کشف شده است، ابزاری است که از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند، این تجهیزات در کسری از ثانیه می‌توانستند اطلاعات را به خارج از محل برگزاری آزمون ارسال و پاسخ‌ها را دریافت کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال با کمک دانش‌بنیان‌ها اقدامات خیلی خاص و ویژه‌ای در کنکور انجام شد و تمام تقلب‌ها شناسایی شدند و اجازه ادامه آزمون به آنها داده نشد، گفت: اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم درباره کنکور خوب و به جا بود، در آزمون گروه علوم پزشکی، سوالات تا یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد.

براساس این گزارش، پیش از این علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از انجام اقدامات امنیتی ویژه‌ای در زمان برگزاری آزمون سراسری امسال خبر داده و گفته بود که به دلیل حساسیت این آزمون، شبکه‌های مختلفی برای تقلب فعال شده بودند.

وی همچنین از کشف  ۱۲ شبکه بزرگ تقلب و شناسایی بیش از ۵۰۰ داوطلب متخلف در کنکور امسال خبر داده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول