اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فلسطین همچنان پاره تن اسلام است

رییس دیوان محاسبات کشور گفت که فلسطین همچنان پاره قلب اسلام است و هر انسان آزاده‌ای مکلف است برای آزادی ملت فلسطین از چنگال اشغالگران، هر چه در توان دارد، پای کار بیاورد.

فلسطین همچنان پاره تن اسلام است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات کشور در حاشیه نهمین مجمع سازمان اکوسای پذیرای "عیاد تیم" رئیس دیوان محاسبات فلسطین بود.

بذرپاش در این دیدار با یادآوری جمله‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: فلسطین همچنان پاره قلب اسلام است و هر انسان آزاده‌ای مکلف است برای آزادی ملت فلسطین از چنگال اشغالگران، هر چه در توان دارد، پای کار بیاورد.

رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان را سیاست قطعی کشورمان دانست.

رئیس دیوان محاسبات فلسطین نیز ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به واسطه‌ی حمایت همیشگی از کشورش، به بیان برخی مشکلات و محدودیت‌های ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخت.

مهرداد بذرپاش در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس اکوسای با پاول کازانتسف نائب رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در این دیدار، ضمن تاکید بر روابط راهبردی با قزاقستان، اظهار داشت: باید به رابطه با کشورهای همسایه و دوست به صورت واقعی نگاه کنیم و دچار آفت روابط تاکتیکی و مقطعی نشویم.

بذرپاش افزود: توسعه روابط اقتصادی باعث پیوندهای عمیق‌تر و راهبردی‌تر دو کشور می‌شود.

وی در ادامه به برخی سرفصل‌های مهم که می‌تواند پیوندهای اقتصادی ایران و قزاقستان را مستحکم اشاره کرد و از محصولات کشاورزی، معادن، صنعت گردشگری، نعمت خدادادیِ دریای خزر و صنعت حمل نقل به عنوان برخی از موضوعاتی که امکان همکاری مشترک دارند، نام برد.

رئیس دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران نقش مجالس دو کشور در ارتقای سطح همکاری‌ها را با اهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: گروه دوستی ایران و قزاقستان، کمیسیون کشاورزی و دیگر ارکان مجالس می‌توانند با افزایش سطح روابط و رفت‌آمدها، میزان همکاری‌ها را گسترش دهند.

وی با تقدیم نامه رئیس مجلس شورای اسلامی که رسما از همتای قزاقستانی خود جهت سفر به تهران دعوت به عمل آورده بود، از این دیدار به عنوان یکی از اتفاقات مثبت جهت روابط پیش‌رو یاد کرد.

در این دیدار، پاول کازانتسف نایب رئیس مجلس قراقستان، نیز با تبریک به مهرداد بذرپاش که با رای اعضای سازمان اکوسای به ریاست آن انتخاب شد، بر تحکیم و توسعه‌ی روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی گفت: پاییز امسال، سی‌امین سال آغاز روابط میان دو کشور است و می‌دانیم که در شرایط پیچیده‌ی کنونی دنیا، نوع و سطح ارتباطات ما با ایران اهمیت به سزایی دارد.

نایب رئیس مجلس قزاقستان رفتار متقابل این کشور و ایران در مجامع و سازمان‌های بین المللی را توام با احترام و همکاری و همراهی دانست و اظهار داشت: از همکاری با ایران خاطرات خوبی دارید و به خاطر حمایت‌های شما از سیاست‌ها ما، عمیقا سپاسگزاریم.

پاول کازانتسف در پایان بر آمادگی کشورش جهت افزایش سطح مراودات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول