اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ترمیم نمره فقط یک‌بار برای هر درس تعیین شد/ هزینه ترمیم نمره چقدر است؟

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: فقط یک بار برای هر درس امکان ترمیم نمره وجود دارد.

ترمیم نمره فقط یک‌بار برای هر درس تعیین شد/ هزینه ترمیم نمره چقدر است؟

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص مصوبه جدید کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و امکان ترمیم نمره برای داوطلبان جهت تأثیر معدل در کنکور، اظهار کرد: ترمیم نمره یکبار برای هر درس است. 

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا ترمیم نمره هزینه دارد؟»، گفت: هزینه‌اش بر عهده استان‌هاست و بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان‌ها تعیین می‌شود.

زارعی اضافه کرد: کسی که برای ترمیم نمره اقدام می‌کند دیگر دانش‌آموز نیست و از فرایند آموزش رایگان خارج شده است و باید بر همین اساس هزینه امتحان را بدهد.

وی با بیان اینکه داوطلبان ترمیم نمره باید برای ثبت‌نام درس مورد نظر به مدرسه بزرگسالان مراجعه کنند، گفت: هزینه‌ را استانی کردیم که هر استان متناسب با شرایط خود، مبلغی را برای ترمیم نمره در نظر بگیرد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بر اساس مصوبه فقط یک بار برای هر درس امکان آزمون وجود دارد، تصریح کرد: امکان اینکه یک داوطلبان همه دروس را هم برای ترمیم نمره در یک ترم بگیرد و آزمون دهد، وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول