اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

پارک محیط بان برای نگهداری حیوانات گوشتخوار آماده می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از ساخت مکان‌هایی در پارک محیط بان به منظور نگهداری از حیوانات گوشتخوار خبر داد.

پارک محیط بان برای نگهداری حیوانات گوشتخوار آماده می‌شود

رمضانعلی پور رستمی، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه پارک محیط بان اولین پارک طبیعی کشور است که حیوانات در آن در قفس نیستند و به صورت آزاد زندگی می‌کنند، اظهار داشت: این پارک به صورت یک اکوپارک خاص حیات وحش در زمین‌های شمالی حصار کرج تا تونل بیلقان در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

وی مساحت پارک محیط‌بان را حدود ۱۷.۵ هکتار ذکر و با بیان اینکه این پارک در تپه‌های حصار ساخته شده است، عنوان کرد: برای ساخت این پارک ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حدود ۷۵ راس از حیوانات علف خوار برای رها سازی در آن خریداری شده بود که در حال حاضر به دلیل قرارگیری در فصل زاد و ولد تعداد این حیوانات رو به افزایش است.

این مسئول ضمن تاکید بر این موضوع که برای نگهداری از این حیوانات از هیچ قفسی استفاده نشده، گفت: از ویژگی‌های پارک محیط‌بان این است که دارای برج‌های دیده بانی و همچنین دوربین‌های دوربرد برای دیدن حیوانات  و در حال حاضر ساخت مکان‌هایی برای حیوانات گوشتخوار نیز در دست اجرا قرار دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: پارک محیط بان همچنین مجهز به ۲ سکوی بازدید و ساختمان کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علوفه بوده و تمامی الزامات یک پارک استاندارد حیات وحش در این پارک پیش بینی شده است.

پوررستمی با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی نیز بر این مجموعه نظارت مستقیم دارند تا دام ها از لحاظ بهداشت محیط و حفاظت مشکلی نداشته باشند، گفت: حیواناتی نظیر گوزن، میش، قوچ گاومیش، گور خرایرانی، شتر مرغ و لاما تعدادی از گونه‌هایی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

به گفته سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری کرج در جهت معرفی اماکن تفریحی شهر کرج از بازدید گروهی مدارس، شرکت ها، ارگان‌ها و گروه‌های هنری و ورزشی جهت حضور در این مجموعه تفریحی گردشگری استقبال می‌کند و علاقه مندان جهت هماهنگی می‌توانند به سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مراجعه کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول