اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جشن پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای گلستان از نعمت گاز در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود/ آغاز تجارت چمدانی بین گلستان و ترکمنستان

استاندار گلستان گفت: ۹۹ درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز برخوردار بوده و در دهه فجر سال آینده جشن پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای گلستان از نعمت گاز برگزار می‌شود.

جشن پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای گلستان از نعمت گاز در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود/ آغاز تجارت چمدانی بین گلستان و ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس علی محمد زنگانه پیش از ظهر امروز در مراسم متمرکز آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه های شهرستان گنبدکاووس در دانشگاه شمس اظهار کرد: بعد از سفر رئیس جمهور به کشورهای‌مختلف و دیدار با مقامات ان کشورها، اتفاقات خوبی در استان در زمینه دیدار با کشورهای همسایه و انعقاد سند همکاری با انها انجام شده و استان گلستان در این حوزه پیشرو استان های کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سند همکاری بین ترکمنستان و گلستان منعقد شده و قرار است تردد و تجارت بین این دو کشور به مانند سالهای قبل از شیوع بیماری کرونا برگشته و تجارت چمدانی جان و رونق تازه ای پیدا کند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: قرار است تردد کامیون های ترانزیتی از گلستان به ترکمنستان به ۱۲۰ کامیون و حتی ۲۰۰ کامیون برسانیم.در سند همکاری با قزاقستان رواید برداشته و پروازها از دو هفته یکبار به هفته ای یک بار تغییر داده شود.

شعبه اتاق تعاون در تاتارستان راه اندازی شد

وی ادامه داد: شعبه اتاق تعاون در تاتارستان روسیه راه اندازی شده و تلاش داریم صادرات را از ۱۸۰ میلیون دلار به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش دهیم.

زنگانه گفت: با وجود اینکه استان گلستان از مواهب الهی برخوردار بوده اما طبق آخرین گزارشات در حوزه میانگین سرانه تولید جزو چهاراستان اخر کشور بوده که یکی از شاخص های این حوزه میزان درامد ناخالص استان است که این مبلغ ۵۶ هزار میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد: اگر این میزان درامد استان را به نسبت هریک از شهروندان محاسبه کنیم نصف میانگین درامد ناخالص کشور بوده و این میزان بسیار پایین است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: برای افزایش میانگین درامد ناخالص استان گلستان چشم اندازی را تا سال ۱۴۰۴ ترسیم کردیم و همه باید با این امید تلاش کنند تا در سال ۱۴۰۴ میانگین درامد ناخالص گلستان با کشور برابر شود.

وی خلق منابع جدید و سرمایه گذار را در رسیدن به افق ۱۴۰۴ مهم دانست و ابراز کرد: برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ که همانا برابر شدن میانگین درامد ناخالص گلستان با کشور بوده تنها منابع عمومی کافی نیست و باید به دنبال خلق و جذب منابع جدید و سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشیم.

زنگانه با اشاره به ۱۲۰۰ پروژه نیمه تمام در گلستان افزود: دولت سیزدهم تلاش دارد تا تمام پروژه های نیمه تمام دولت های گذشته را به بهره برداری برساند و برای بهره برداری این پروژه ها با  استفاده از ظرفیت قانونی از سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گلستان در مورد زیرساخت ها مشکلاتی دارد ادامه داد: در استان های دیگر زیرساخت های اولیه در دهه های گذشته اجرا و به بهره برداری رسیده است اما متاسفانه در گلستان هنوز این زیرساخت ها فراهم نبوده و رئیس جمهور در سفر استانی خود به گلستان با توجه قرار دادن این زیرساخت ها، مبلغ یکهزارو ۲۰۰ میلیارد تومان برای جبران این حوزه تخصیص داده است‌.

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم در برخی از پروژه های مهم گلستان بن بست شکنی کرده است بیان کرد: مسئولان، خبرنگاران و نخبگان در سال‌های گذشته زمانی که خلیج گرگان در حال نابود شدن بود و نفس های اخر خود را می کشید سکوت کرده و رئیس جمهور عمل گرا در سفر استانی خود با قایق از پروژه بازدید کرده و دستور قاطع به احیا ان را داد. با وجود هزاران مانع برای اجرای این پروژه تنها ماندیم و برخی با وجود دستور قاطع رئیس جمهور سنگ اندازی می کنند و اجازه احیا این پروژه را نمی دهند اما ما قاطعانه ایستادیم.

وی با اشاره به پروژه پتروشیمی گلستان گفت: پروژه پتروشیمی با وجود ۹۰ هزار سهامدار به مدت ۱۸ سال در وضعیت فلاکت بار باقیمانده بود و امروز به مرحله خوبی رسیده است.این بن بست شکنی ها و برداشتن گام های بزرگ برای جبران عقب ماندگی اای تاریخی گلستان توسط دولت سیزدهم باید بیان شود.

زنگانه تکمیل جاده نفت گنبدکاووس را از مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای تکمیل این جاده از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور مبلغ ۴۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات تملک دارایی مبلغ هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شده و این پروژه جزو پروژه های مهم و اولویت دار گلستان است.

وی درباره پروژه های هفته دولت در گلستان بیان کرد: در هفته دولت شاهد عملیات اجرایی و یا افتتاح تعداد سه هزار و ۲۱۵ پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹ هزار نفر در گلستان هستیم که بیش از ۹۰ درصد این پروژه ها قابل افتتاح بوده و تنهاعملیات اجرایی ۳۷۵ پروژه آغاز خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان ۱۱۲ به اضافه ۲ طرح در قالب ۵۲۶ پروژه مصوب شد که با تمرکز بر جهادکشاورزی با سه هزارو ۷۸۰ میلیارد تومان  بیشترین مصوبه در این حوزه بود.

وی ابراز کرد: مبلغ ۶۳۲ میلیارد تومان به صورت اعتبار برای مخرومیت زدایی استان در نظر گرفته شده که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تعداد ۴۳۲ روستای گلستان که با تنش آبی مواجه هستند مشکلات آب شرب انها برطرف خواهد شد که از این میزان اعتبار مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان سهم روستاهای گنبدکاووس است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول