اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت گاز در اروپا به مرز 3400 دلار رسید

کارشناسان می‌گویند: هیچ سقفی را نمی‌توان برای قیمت گاز در شرایط کنونی تعیین کرد.

قیمت گاز در اروپا به مرز 3400 دلار رسید

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، اطلاعات بورس انرژی لندن حاکی از آن است که قیمت گاز در اروپا به حدود 3400 دلار به ازای هر هزار مترمکعب رسیده است.

‌این اطلاعات نشان می‌دهد برای نخستین بار در 6 ماه گذشته و به خاطر توقف برنامه‌ریزی‌شده سه روزه صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورداستریم‌‌‌‌‌‌‌‌، قیمت گاز در سطح اتحادیه اروپا از 3300 دلار به ازای هر هزار مترمکعب عبور کرده است.

قرار است از روز 31 آگوست به مدت سه روز و برای انجام عملیات تعمیرات یک کمپرسور تقویت فشار، صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورداستریم 1 متوقف شود.

شرکت گازپروم هم موضوع رسیدن قیمت گاز به 4 هزار دلار در زمستان پیش رو در اتحادیه اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رد نکرده است.

کارشناسان می‌گویند: در صورتی که زمستان پیش رو سردتر از حد معمول باشد و شاهد پایین آمدن حجم ذخایر گازی اتحادیه اروپا باشیم، قیمت گاز در این اتحادیه رکورد 5 هزار دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهد شکست.

از روز 27 جولای هم خط لوله نورداستریم 2 فقط با 20 درصد ظرفیت خود در حال صادرات گاز به اروپاست و دلیل این مسئله خارج شدن تعداد زیادی از توربین‌های تقویت فشار از مدار این خط لوله بوده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول