اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

عباسعلی: خداحافظی ام از کاراته را همه خواهند فهمید/ عدم صدور روادید کاملا سیاسی بود

دارنده نخستین مدال نقره بانوان در مسابقات جهانی کاراته گفت: عدم صدور روادید از سوی میزبانی بازیهای ورلدگمیز برای تیم ملی کاراته ایران کاملا سیاسی بود.

عباسعلی: خداحافظی ام  از کاراته را همه خواهند فهمید/ عدم صدور روادید کاملا سیاسی بود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انتخابات کمیته ملی المپیک امروز یکشنبه ششم شهریورماه برگزار می شود ، اما تعدادی از فدراسیون ها و البته یکی از نماینده های ورزشکاران غیبت دارند. حمیده عباسعلی دارنده نشان نقره مسابقات جهانی برمن آلمان (2014) و نشان برنز مسابقات جهانی لینز اتریش (2016) و چندین مدال طلای قهرمانی آسیا، بازیهای آسیایی و ... جزو نمایندگان ورزشکاران بود که به دلیل حضور در خارج از کشور امروز یک شنبه در مجمع حضور نخواهد داشت. عباسعلی پس از مصدومیتی که از ناحیه زانو برای وی در المپیک توکیو رخ داد، تحت عمل جراحی قرار گرفت و  پس از آن ناچار شد دوران نقاهت خود را سپری کند. 

عباسعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که این روزها شرایط تمرین به چه صورت است و آیا تمرینات منظمی دارید یا خیر،  گفت: واقعیت این است که من در حال حاضر ایران نیستم و به خاطر تحصیل و طول درمان در خارج از ایران حضور دارم، اما با تمام شرایطی که در حال حاضر دارم تمریناتم را پیگیری می‌کنم و به هیچ عنوان دور از تمرین نیستم. بعد از آن آسیب‌دیدگی که در المپیک توکیو برایم رخ داد، جراحی روی پایم انجام شد و دوره درمانم را آغاز کردم و پس از مدتی برای ادامه تحصیل به خارج از ایران سفر کردم. حالا که از تیم ملی دور هستم، یک لحظه تمریناتم را کنار نگذاشته‌ام. 

وی در ادامه افزود: سهمیه حضور در مسابقات ورلدگیمز را کسب کرده بودم و قرار بود که در این مسابقات حضور پیدا کنم. برای همین تمریناتم را به صورت جدی پیگیری کردم تا در این رقابت‌ها حضور پیدا کنم اما اتفاقاتی که رخ داد شانس حضور در این مسابقات را برای دومین بار از دست دادم.  سبک مسابقات ورلدگیمز در واقع مثل المپیک است و کاملاً فضا، فضای المپیکی است. دوره قبل در این مسابقات حضور پیدا کردم و مدال نقره را به دست آوردم دوست داشتم باز در این رقابت‌ها افتخارآفرینی کنم که متاسفانه نشد.

دارنده نخستین مدال نقره بانوان در مسابقات جهانی کاراته در ادامه، گفت: وقتی تصمیم گرفتم برای ادامه درمان و تحصیل مدتی را بیرون از ایران باشم این موضوع را با مسئولان فدراسیون در میان گذاشتم و به آنها اعلام کردم که به خاطر شرایط پس از جراحی قطعاً فرصت حضور در یکسری از مسابقات را از دست خواهم داد، به همین دلیل از آنها خواستم یک مدتی را برای تحصیل و ادامه درمان از تیم ملی دور باشم. در حال حاضر هم با فدراسیون در ارتباط هستم.

عباسعلی در مورد اینکه آیا دوری شما از تیم ملی ربطی به خداحافظی دارد یا خیر، گفت: من با فدراسیون در ارتباط هستم و حرفی هم از خداحافظی نزده‌ام، فعلاً هم خبری از خداحافظی نیست. قرار است سال آینده در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی به روی تاتامی بروم. تمام تلاش را می‌کنم  و با آمادگی کامل به این مسابقات اعزام خواهم شد.

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد عدم صدور روادید از سوی سفارت آمریکا برای حضور در مسابقات ورلدگیمز چیست، اظهار داشت: به هر حال یک کشور بخواهد روادید صادر می‌کند و یک کشور هم نخواهد روادید صادر نمی‌کند. موضوع اینکه ما فرصت حضور در مسابقات ورلدگیمز آمریکا را از دست دادیم، کاملاً یک موضوع سیاسی بود. می گویند که سیاست از ورزش جدا است، اما آنها ثابت کردند این طور نیست و دامن گیر ما کارتهکاها شد و این اتفاق تلخ برای ما رخ داد. مسابقات ورلدگیمز در آن مقطع برای ما خیلی مهم بود، اما فرصت حضور در این مسابقات را متأسفانه از دست دادیم. البته باید بگویم غیر از ما کشورهایی مثل ترکیه و برخی قهرمانان دیگر از سایر کشورها فرصت حضور در این مسابقات را از دست دادند. به نظرم همیشه باید چنین مسابقاتی در کشورهایی برگزار شود که شرایط حضور برای همه کشورها یکسان باشد نه اینکه شرایط را طوری فراهم کنند که یک عده‌ای مثل ما نتوانند در این مسابقات حضور پیدا کنند و یک عده‌ هم به راحتی در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

دارنده نخستین مدال نقره بانوان در مسابقات جهانی کاراته در واکنش به این سوال که پس با این حساب امروز در انتخابات کمیته ملی المپیک حضور نخواهید داشت، گفت: برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک تمام تلاشم را کردم تا به ایران سفر کنم، اما متاسفانه شرایط مهیا نشد و به همین دلیل در مجمع فردا حضور نخواهم داشت.

دارنده نخستین مدال نقره بانوان در مسابقات جهانی کاراته در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: تا جایی که من می‌دانم فضای خداحافظی برای یک ملی‌پوش که سال‌ها افتخار آفرینی کرده و در رقابت‌های مختلف حضور پیدا کرده به این شکل نباید باشد. یعنی وقتی می‌خواهد خداحافظی کند باید همه در جریان باشند خشک و خالی یک ورزشکار با کلی افتخار آفرینی نباید خداحافظی کند. دلیل صحبت‌هایم این است که یک قهرمان تمام زندگی‌اش را صرف افتخارآفرینی کرده است و نباید خیلی راحت و بدون سر وصدا خداحافظی کند. باز هم می‌گویم فعلاً خداحافظی از جانب من قرار نیست رخ دهد، اگر خداحافظی در کار باشد همه خواهند فهمید.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول