اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز دوره توانمندسازی «حامیم» دانشجویان گیلان+ عکس و فیلم

دوره توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی و سیاسی «حامیم» با حضور قریب ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در دانشگاه گیلان در حال برگزاری است.

آغاز دوره توانمندسازی «حامیم» دانشجویان گیلان+ عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده: امروز نخستین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی اجتماعی «طرح حامیم» با حضور ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان در آیین افتتاحیه این دوره با اشاره به آسیب‌های فرهنگی دانشجویان در دوران همه گیری کرونا و با توجه به مجازی بودن برنامه‌های آموزشی دانشگاه در این مدت اظهار کرد: این طرح می‌تواند نقش موثری در بازیابی و ارتقاء فکری و توانمندی دانشجویان در زمینه فعالیت فرهنگی داشته باشد.

مسؤول استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: این طرح در جهت تعمیق و ترویج معارف دینی و انقلابی و شکوفا کردن ظرفیت جوانان دانشجو با هدف رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کرسی‌های ازاد اندیشی دانشجویی سعی دارد فضایی نقادانه و عالمانه همراه با منطق و استدلال بوجود بیاورد و دانشجویان با حضور در این میدان می‌توانند این فضا را در کشور ایجاد کنند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه محور اصلی این طرح آشنایی بیشتر با اندیشه های ناب اسلامی براساس دیدگاه انقلابی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، افزود: این دوره با ارائه کتابهای "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، همرزمان حسین علیه السلام، و کتاب خط امام " و کارگاه های مهارتی، نشست های معرفتی، کرسی آزاد اندیشی، دیدار با نخبگان علمی و مسؤولان استان، بازدید علمی، همراه با فعالیت‌های ورزشی و تفریحی، برای دانشجویان طراحی شده است و امید است دانشجویان ضمن آشنایی با محتوای فکری و فرهنگی دوره، توانمندی های لازم را در ایفای نقش خود در حلقه های میانی جهاد تبیین و مواجهه علمی و نقادی مسئولانه دربرابر شبهات و القائات دشمنان حقیقت را به دست آورند. 

معاونت فرهنگی و سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز ضمن تقدیر از عوامل برگزار کننده این طرح اظهار کرد: خداوند این عالم را هدفمند آفریده و دربین همه مخلوقات، فقط به انسان ظرفیت پذیرش امانت الهی داده است و ما باید بدانیم که بدون هدف و بی‌ماموریت نیستیم و در برابر سختی‌ها و گمراهی‌های جامعه مسؤولیم. 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی پور با اشاره به اینکه این طرح در ۵۰ برنامه دانشگاهی و استانی در کل کشور در حال برگزاری است، افزود: اگر بخواهیم اهداف و آرمانهای انقلاب در میان مردم و مسئولان نهادینه شود، لازم است تا انسانهایی تربیت شوند که با مبانی نظری انقلاب اسلامی آشنا باشند و هم باید تشکل‌ها و دانشجویان انقلاب تیم‌ها جمع‌هایی را راه اندازی کنیم که اهداف انقلاب را پیاده کنند.

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول