اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت آلمان و فرانسه با تحریم کل جمعیت روسیه

فرانسه و آلمان معتقدند که اتحادیه اروپا باید به صدور روادید برای روس‌هایی که با دولت مسکو ارتباط ندارند، ادامه دهد.

مخالفت آلمان و فرانسه با تحریم کل جمعیت روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت‌های برلین و پاریس درخواست مقامات ارشد کی‌یف برای تحریم کل جمعیت روسیه به بهانه حمایت از جنگ با اوکراین، را رد کردند.

شبکه بلومبرگ گزارش داد فرانسه و آلمان معتقدند که اتحادیه اروپا باید به صدور روادید برای روس‌هایی که با دولت مسکو ارتباط ندارند، ادامه دهد.

طبق این گزارش، در سندی که برای نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پراگ تهیه شده، پاریس و برلین تاکید کرده‌اند که ادامه صدور روادید برای شهروندان روسی که به مقامات روسیه مرتبط نیستند، از جمله دانشجویان، دانشمندان، متخصصان و افراد دارای مشاغل خلاق ضروری است.

در این سند آمده است: «با درک نگرانی‌های برخی از کشورهای عضو در این زمینه، ما نباید قدرت تغییردهنده تجربه شخصی زندگی در سیستم‌های دموکراتیک، به‌ویژه برای نسل‌های آینده را دست کم بگیریم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مورد طرحی بحث خواهند کرد که برای روس‌هایی که مایل به دریافت روادید کوتاه مدت هستند، رویه‌های اداری بیشتری را ارائه می‌دهد و همچنین آنها را مجبور به پرداخت هزینه بیشتر می‌کند.

انتظار می رود که مسئله ممنوعیت صدور روادید برای کل جمعیت روسیه، توسط شرکت کنندگان در نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پراگ در ۳۰ تا ۳۱ آگوست مطرح شود.

چندی قبل «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته بود دولت‌های غربی باید به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه علیه عملیات ویژه روسیه، ورود همه روس‌ها به کشورهایشان را به مدت یک سال ممنوع کنند.

«دمیترو کولِبا» وزیر خارجه این کشور نیز با تکرار ادعای زلنسکی، تمام مردم روسیه را به حمایت از عملیات نظامی در دونباس متهم کرده و از اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو گروه ۷ خواست تا ورود آنها به کشورهایشان را ممنوع کنند.

مقامات اوکراینی در حالی تمام روس‌ها را حامی جنگ با کشورش معرفی کرده و خواستار تحریم همه آنها شده که قبلا در سخنرانی‌های مکرر، ادعا کرده بودند که مردم روسیه در حال به‌راه انداختن تظاهرات‌های ضد دولتی برای متوقف کردن عملیات در دونباس هستند.

پیش از آلمان و فرانسه نیز، آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بودند از ایده اوکراینی‌ها درباره ممنوعیت صدور روادید برای تمام شهروندان روسی جهت ورود به این کشور حمایت نمی‌کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول