اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هاشمی‌طبا: جا به جایی زمان انتخابات کمیته حرف و حدیث ایجاد کرد/ همه نامزدها با دولت رابطه خوبی دارند

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: جا به جایی زمان انتخابات کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها حرف و حدیث ایجاد می‌کند.

هاشمی‌طبا: جا به جایی زمان انتخابات کمیته حرف و حدیث ایجاد کرد/ همه نامزدها با دولت رابطه خوبی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس، سید مصطفی هاشمی طبا درباره انتخابات کمیته ملی المپیک و اینکه آیا نامزدهای فعلی می‌توانند برای ورزش کشور در آینده موثر باشند، اظهار داشت:‌ پیش بینی اینکه چه کسی می‌تواند موفق باشد یا نباشد خیلی مشکل است. کمیته ملی المپیک یک مرجع بین‌المللی به نام IOC دارد و باید ارتباطات بسیار مهم بین‌المللی را اداره کند. همچنین باید به بازی‌های آسیایی و المپیک، کاروان‌های خوبی بفرستد. باید زمینه‌های قوی را در کشورمان فراهم کند.

وی افزود: همه نامزدها در زمینه ورزش کار کرده و بعضا در زمینه‌های بین‌المللی فعالیت داشته‌اند اما به هر حال آماده سازی فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی مختلف، برنامه ریزی برای رشد و توسعه ورزش کشور مهم است. وقتی آکادمی المپیک را با این امکانات در اختیار داریم، باید در ورزش کشور خیلی تاثیرگذار باشد. اقداماتی هم مثل موزه یا کارهای دیگر انجام شده که باید آنها را ادامه داد. امیدوارم هرکس انتخاب می‌شود بتواند نیازهای ورزش کشور را از این لحاظ فراهم کند.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک درمورد میزان اهمیت این انتخابات برای ورزش کشور، توضیح داد: انتخابات مهم است اما وقتی از زمان و مکان خودش جا به جا شود، حرف و حدیث هم زیاد می‌شود. چه خوب بود انتخابات همه فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک در زمان مقرر برگزار می‌شد و به تاخیر نمی‌خورد. اکنون هم کار به دلیل اساسنامه و آیین نامه ها به پیچیدگی خورده و امیدوارم با بهره برداری مناسب انتخابات امروز خوب انجام شود.

هاشمی طبا درخصوص عملکرد رضا صالحی امیری در دوره ریاستش در کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: دوره مثبتی بود. هرچند ممکن است رویه‌ها متفاوت باشد و به برخی مسائل کمتر یا بیشتر اهمیت داده باشند. ناکامی‌ها و کامیابی‌هایی در این دوره داشتیم که البته همه آنها به کمیته مربوط نمی‌شود بلکه تشکیلات دیگر ورزش کشور نیز مطرح هستند. 

وی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران، درباره لزوم رابطه نزدیک رئیس کمیته ملی المپیک با دولت، پاسخ داد: نیاز نیست خیلی نزدیک باشد بلکه تفاهم کردن با هم کفایت می‌کند.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک درمورد اینکه می‌گویند محمود خسروی‌وفا که رابطه خوبی با ساختار اجرایی کشور دارد و عملکرد موفقی هم در کمیته ملی پارالمپیک داشته گزینه اصلی ریاست کمیته ملی المپیک است، گفت: نمی‌دانم اما رابطه همه گزینه‌ها با دولت خوب است. کسی نیست که با دولت مخالفت داشته یا رابطه خوبی نداشته باشد.

هاشمی طبا درباره میزان دخیل بودن ورزشکاران با مسائل  کلی و جزیی کمیته ملی المپیک، توضیح داد: ورزشکاران کار خودشان را دارند و خیلی نمی‌توانند به مسائل ورود کنند. البته در حد خودشان رای دارند و کار می‌کنند اما نباید انتظار داشت به همه مسائل ورود کنند زیرا به عنوان یک ورزشکار باید به کار اصلی شان بپردازند.

وی درمورد چالش‌های فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک و اینکه نصیرزاده، نماینده دبیر در مجمع ناگهان از عضویت در این مجمع برکنار شده است و البته خود رئیس این فدراسیون هم اعلام کرده اگر به مجمع بیایم باید در پست هیات اجرایی باشم و صرف حضور در مجمع را نمی‌پذیرم، پاسخ داد: دبیر هم به دلیل عملکرد خوبش می توانست عضو هیات اجرایی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول