اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

جهشی جدید در روابط ایران و آفریقا در پی سفر امیرعبداللهیان

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به آفریقا این قاره را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی خواند و این سفر را بشارت دهنده جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقا برشمرد.

جهشی جدید در روابط ایران و آفریقا در پی سفر امیرعبداللهیان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی سفر حسین امیرعبداللهیان به آفریقا و بازدید از جمهوری مالی، تانزانیا و زنگبار در صفحه اینستاگرامش به تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری‌ها با قاره آفریقا پرداخت و نوشت: آفریقا مهد ملت‌هایی اصیل، آزادیخواه و مبارز و سرزمین استعدادهای طبیعی و انسانی فراوان‌ است‌.

وی افزود: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همواره در قاره آفریقا، مایه امید بخشی، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس به مردم آفریقا برای پایداری و مبارزه علیه استعمار و استکبار، بیعدالتی و تقویت آرمان مقدس استقلال و آزادی بوده است. 

کنعانی توجه به قاره آفریقا را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند و اضافه کرد: نگاه ایران‌ به کشورهای آفریقا مبتنی بر احترام و منافع متقابل است.

وی خاطرنشان کرد: ملت‌های آفریقا با بهره‌مندی از ثروت‌های عظیم خدادادی و سرمایه بزرگ انسانی، شایسته برخورداری از توسعه و رفاه بیشتر به دور از طمع ورزی و مداخلات خارجی هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: ایران همچنان در این‌ مسیر در کنار دولت‌ها و ملت‌های آفریقا است و آینده روشن از آن‌‌ مردم‌ این قاره کهن و بافرهنگ است. 

وی افزود: سفر موفق اخیر دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به چند کشور آفریقایی، بشارت دهنده جهشی جدید در روابط سازنده ایران و آفریقاست.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نخستین سفرش به آفریقا پس از تصدی این سمت به جمهوری مالی، تانزانیا و زنگبار سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرد. یک هیأت سیاسی و اقتصادی او را در این سفر همراهی می‌کردند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول