اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

توضیحات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره روند مذاکرات ایران و عربستان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره آخرین روند مذاکرات ایران و عربستان توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیحات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره روند مذاکرات ایران و عربستان

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره مذاکرات بین ایران و عربستان برای احیای روابط دوجانبه گفت: با میانجیگری دولت عراق، بین جمهوری اسلامی ایران و دولت عربستان سعودی ۵ دور مذاکره برگزار شد. عربستان به صورت یکجانبه روابط خودش را با ایران قطع کرد و این به همکاری‌هایی که بین ملت ایران و عربستان به عنوان دو ملت مسلمان وجود داشت آسیب زد.

وی افزود: در تمام این مدت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که آماده‌ایم مجدداً روابط دوجانبه را از سر بگیریم و مسائل‌مان را در فضای گفت‌وگویی دوجانبه پیگیری کنیم ولی عربستان تا مدتی با این مسئله همراهی نداشت و نهایتاً با تغییر موضعی که صورت دادند، اعلام آمادگی کردند که این مذاکرات از طریق میانجی‌گری ادامه پیدا کند.

عمویی با بیان اینکه هدف اصلی مذاکرات احیای روابط دوجانبه و نهایتا بازگشایی سفارتخانه‌هاست، اظهار کرد: برای این مسیر گام‌های اجرایی طراحی شده و طرفین نظرات خودشان را در مورد مسائل دوجانبه مطرح کردند. برای گام‌های اجرایی این موضوع، مسیری تعیین شده که با پایان این مسیر و به نتیجه رسیدن آن، شاهد گفت‌وگوی دیپلماتیک دو کشور ایران و عربستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: مسیری که در نهایت دنبال می‌شود، بازگشایی سفارتخانه‌ها است؛ البته ما نسبت به برخی مواضع منطقه‌ای و بین المللی عربستان انتقادهایی داریم و این را در مذاکرات نیز مطرح کردیم ولی این را نافی همکاری و وجود رابطه دوجانبه بین دو ملت مسلمان نمی‌دانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: ما فکر می‌کنیم این روابط دوجانبه می‌تواند کمک کند تا در مسیر کم کردن اثر نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه و خنثی کردن بخشی از نقشه‌های صهیونیست‌ها در منطقه گام‌هایی را برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول