اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

قیمت پلکسی گلاس چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت پلکسی گلاس بر اساس 4 فاکتور مهم تعیین می‌شود: رنگ ، ضخامت ، ابعاد و جنس ورق برای بدست آوردن قیمت ورق پلکسی گلاس آشنایی با این عوامل ضروری است

قیمت پلکسی گلاس چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت پلکسی گلاس بر مبنای چه عواملی تعیین می‌شود؟ این سوالی است که به طور کامل در این مطلب به آن پاسخ می‌دهیم. اگر شما نیز قصد دارید از ورق پلکسی گلاس در منزل خود استفاده کنید و یا تولیدکننده محصولات لیزری هستید لازم است با نحوه محاسبه قیمت پلکسی گلاس در ابعاد و ضخامت‌های مختلف آشنا شوید. 

در این مطلب 4 عامل تعیین‌کننده قیمت ورق پلکسی گلاس را به شما معرفی می‌کنیم و روش محاسبه قیمت نهایی پلکسی را بر اساس این فاکتورها به شما آموزش می‌دهیم. پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

محاسبه قیمت پلکسی گلاس

ورق‌های پلکسی گلاس دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. ویژگی‌هایی نظیر ضخامت‌های مختلف، رنگ‌بندی گوناگون، ابعاد متنوع و جنس‌های متفاوت. این‌که بدانید قیمت یک شیت کامل پلکسی گلاس و یا یک قطعه کوچک پلکسی چطور تعیین می‌شود، به شما کمک می‌کند هزینه تمام شده پروژه ساختمانی و یا قیمت تمام شده محصول تولیدی خودتان را به‌راحتی محاسبه کنید.

بنابراین برای محاسبه قیمت ورق پلکسی گلاس ابتدا باید با این 4 عامل اصلی تاثیرگذار در تعیین قیمت پلکسی آشنا شوید. این عوامل عبارتند از: ضخامت ، رنگ ، ابعاد و جنس ورق.

اگر این فاکتورها را بشناسید و نحوه تاثیرگذاری آن‌ها را در تعیین قیمت پلکسی گلاس بدانید محاسبه قیمت هر نوع پلکسی گلاس برای شما آسان می‌شود. در ادامه هریک از این عوامل را به‌طور مجزا به شما معرفی می‌کنیم:

رنگ پلکسی گلاس

اولین فاکتور تعیین‌کننده قیمت پلکسی گلاس، رنگ است. قیمت پلکسی گلاس در رنگ‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال قیمت پلکسی رنگی و پلکسی گلاس شفاف متفاوت است و پلکسی شفاف همیشه کمی ارزان‌تر از پلکسی رنگی است. علت این اختلاف قیمت نیز تفاوت در فرمولاسیون تولید آن‌هاست.

اگر می‌خواهید از ورق پلکسی گلاس در پروژه‌های مختلف تولیدی استفاده کنید باید به اختلاف قیمت پلکسی گلاس در رنگ‌های مختلف توجه کنید. البته ممکن است شما از ورق پلکسی گلاس شفاف بعنوان جایگزین شیشه در پنجره‌های ساختمان استفاده کنید؛ که در این‌صورت نگرانی زیادی بابت اختلاف قیمت شیت پلکسی نخواهید داشت.

ولی اگر تصمیم دارید از انواع مختلف ورق پلکسی نظیر پلکسی رنگی، شفاف، ترانسپارنت و آینه ای بطور همزمان و به‌صورت ترکیب رنگی استفاده کنید، تفاوت قیمت در هزینه نهایی پروژه شما تاثیرگذار خواهد بود.

ضخامت پلکسی گلاس

دومین عامل موثر در تعیین قیمت پلکسی، ضخامت ورق است. قیمت پلکسی گلاس بر مبنای واحد میلیمتر بر شیت کامل (122×183 سانت) محاسبه می‌شود. یعنی برای محاسبه قیمت ورق در ضخامت‌های مختلف کافیست قیمت یک شیت 1 میلی‌متری در ابعاد 122×183 سانتی‌متر را بدانید؛ و سپس می‌توانید قیمت پلکسی گلاس با هر ضخامتی را به‌راحتی محاسبه کنید.

به عنوان مثال می‌خواهید قیمت یک ورق پلکسی گلاس با ضخامت 5 میلیمتر را بدست بیاورید؛ و می‌دانید که قیمت واحد پلکسی به ازای هر میل 400 هزارتومان است. با این حساب قیمت یک ورق پلکسی 5‌میل برابر است با:   2میلیون تومان = 400هزارتومان × 5میل

این فرمول اصلی محاسبه قیمت پلکسی گلاس بر مبنای ضخامت است؛ که در این شیوه حتما باید قیمت واحد میلی‌متر بر شیت پلکسی گلاس را از فروشندگان پلکسی گلاس دریافت کنید.

البته در برخی از انواع پلکسی مثل پلکسی آینه ای این فرمول کاربردی ندارد؛ چون ورق پلکسی گلاس آینه ای فقط در ضخامت 2میلی‌متر تولید می‌شود و دارای یک قیمت ثابت است.

ابعاد ورق پلکسی گلاس

همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد پلکسی گلاس‌ها در ابعاد استاندارد 122×183 سانتی‌متر تولید و روانه بازار می‌شوند؛ اما گاها شما می‌توانید ورق پلکسی را در ابعاد کوچک‌تر نیز تهیه کنید. هرچقدر ابعاد پلکسی گلاس (در ضخامت یکسان) کوچک‌تر باشد، به همان نسبت قیمت ورق نیز کاهش می‌یابد. 

مثلا شما بجای خرید یک شیت کامل ورق پلکسی می‌توانید سایزهای کوچک‌تر خریداری کنید که در این‌صورت هزینه کمتری می‌پردازید. البته ممکن است ورق شما با برش لیزری بریده شده باشد که در این صورت یک هزینه‌ای برای خدمات برش لیزری پرداخت می‌کنید. ولی اگر ورق پلکسی گلاس با دست بریده شود این هزینه را پرداخت نخواهید کرد.

دانستن روش برش پلکسی گلاس با دست نیز خالی از لطف نیست! بهترین ابزار برای برش انواع پلکسی، کاتر پلکسی بر است که مخصوص برش انواع ورق پلکسی و طلق است. شیوه کارکردن با کاتر مخصوص برش پلکسی نیز به نوبه خود جالب است. برای برش پلکسی با کاتر طلق بُر بایستی کاتر را چندین بار روی ورق پلکسی بکشید تا از سطح ورق بُراده‌برداری شود و یک شیار باریک روی ورق ایجاد شود؛ سپس کافیست با فشار دست پلکسی گلاس را به دو قسمت تقسیم کنید.

جنس پلکسی گلاس

آخرین فاکتور موثر در قیمت پلکسی گلاس نیز جنس ورق است. تولیدکننده‌های بسیاری از سراسر دنیا ورق پلکسی گلاس را با کیفیت‌های متفاوتی روانه بازار می‌کنند. با این‌که فرمول تولید پلکسی گلاس یکسان است، ولی کیفیت مواد اولیه می‌تواند متغیر باشد و این می‌تواند در قیمت نهایی پلکسی گلاس تاثیر بگذارد. 

کشورهایی نظیر آلمان، اندونزی، چین و تایوان تولیدکنندگان اصلی ورق پلکسی گلاس هستند. ورق‌های تولیدی این کشورها جزو برندهای شناخته شده بازار ایران هستند. با این‌که این ورق‌ها مورد استفاده عمومی قرار می‌گیرند ولی هر کدام طرفداران مختص به خود را دارند. 

 

برخی از تولیدکنندگان فقط از برندهای تایوانی پلکسی گلاس استفاده می‌کنند؛ برخی دیگر تنها به‌دنبال پلکسی‌های آلمانی هستند؛ و بسیاری از تولیدکنندگان نیز بدلیل قیمت پایین‌تر از ورق‌های پلکسی گلاس چینی استفاده می‌کنند.

اختلاف قیمت برندهای کشورهای مختلف چندان زیاد نیست ولی می‌تواند در خریدهای عمده پلکسی گلاس رقم قابل توجهی باشد. این اختلاف قیمت پلکسی گلاس نیز عمدتا به‌دلیل تفاوت در کیفیت مواد اولیه تولید است. هرچقدر از مواد اولیه با کیفیت‌تری در تولید پلکسی گلاس استفاده شود، مرغوبیت ورق پلکسی نیز بیشتر خواهد بود.

این 4 عامل یعنی: رنگ  ، ضخامت  ، ابعاد و جنس ورق، تعیین کننده قیمت پلکسی گلاس هستند. اگر می‌خواهید همیشه قمیت دقیق ورق پلکسی گلاس را بدانید باید با این 4 عامل اصلی آشنا باشید. 

فروشگاه لیزرکات به عنوان نمایندگی پلکسی گلاس در تهران انواع ورق پلکسی گلاس در رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلف و در ابعاد و جنس‌های گوناگون را در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد. 

سیستم ارسال اکسپرس فروشگاه لیزرکات باعث می‌شود تمام سفارشات پلکسی گلاس در کمترین زمان به دست مشتریان گرامی برسد. بنابراین شما به‌عنوان یک تولیدکننده می‌توانید از دریافت سریع سفارش خود اطمینان داشته باشید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول