اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مسئولان در راستای عملیاتی شدن اسناد شورای فرهنگ عمومی گام بردارند

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اهتمام ویژه به اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی، گفت: باید همه متولیان و مسئولان امر در راستای اجرایی و عملیاتی شدن اسناد شورای فرهنگ عمومی گام بردارند.

مسئولان در راستای عملیاتی شدن اسناد شورای فرهنگ عمومی گام بردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امام‌جمعه بجنورد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی، در هفتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع سند فرهنگ محیط‌زیست برگزار شد، با اشاره به اینکه اسنادی که در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح و مصوب می‌شود همانند قانون بوده و بایستی پیگیری و عملیاتی شود، اظهار کرد: ضرورت دارد متولیان در راستای اجرایی و عملیاتی شدن اسناد مطرح‌شده در جلسات شورای فرهنگ عمومی با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گام بردارند.

وی ضرورت مصوب شدن اسنادی با موضوعات مختلف در جلسات شورای فرهنگ عمومی را در راستای بررسی و حل مسائل و مشکلات استان در حوزه‌های مرتبط ذکر کرد و گفت: اگر این روند عملیاتی شود به نتیجه مطلوب‌تری خواهیم رسید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه می‌بایست دستگاه قضایی در راستای صیانت از عرصه‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی برای برخی از مجرمان زیست‌محیطی از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند، افزود: این عمل موجب می‌شود تا تشویق و تنبیه هر دو با هم صورت گیرد و جرم کاهش یابد.

وی بیان داشت: همچنین حمایت و تشویق گروه‌های مردم‌نهاد، برگزاری دوره‌های آموزشی به‌منظور آگاهی بخشی در بین دانش آموزان برای حفظ محیط‌زیست، شناسایی مجموعه‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط‌زیست و حمایت از آن‌ها، احصاء و حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط و در اختیار قرار دادن دانشگاه‌ها از دیگر مواردی است که می‌تواند در فرهنگ و ترویج محیط‌زیست کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه باید مفاهیم محیط‌زیست تبدیل به فرهنگ شود، تصریح کرد: این موارد در اختیار هیئات مذهبی، برنامه‌های مردمی، مراکز، مؤسسات، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گذاشته شود تا به نحو شایسته این موضوع تبلیغ و ترویج شود.

وی در ادامه به سند مراسم و راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این موضوع هم باید موردتوجه باشد و سبقه مردمی آن نیز پررنگ شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی هم در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی پرداخت و افزود: تشکیل شورای نظارت بر نام‌گذاری اماکن عمومی، تشکیل کارگروه سند ارتقای وقف، معرفی دو عضو حقیقی شورای نظارت بر نام‌گذاری‌ها را ازجمله موارد مطرح‌شده در جلسه قبلی شورا نام برد.

تقی صادقی اظهار داشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی نتیجه کار کارشناسی جدی و علمی است که اگر به‌درستی اجرا شود حتماً اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه به ۱۰ سند ابلاغی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی مکلف به اجرای این اسناد است که در حال حاضر سند فرهنگ محیط‌زیست که ازجمله اسناد مهم به شمار می‌رود در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح و جلسات مختلفی در این خصوص برگزارشده است که امیدواریم در این حوزه به نتیجه بهتری برسیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول