اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رشد ۴۹ درصدی بودجه شهرداری‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری حدود ۴۹ درصد بودجه شهرداری‌ها افزایش پیدا کرده است.

رشد ۴۹ درصدی بودجه شهرداری‌های خراسان‌جنوبی

علیرضا صفری، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۶۸ درصد جمعیت استان خراسان‌جنوبی شهرنشین هستند و در حدود ۳۱ شهر استان ساکن هستند.

وی با بیان اینکه این شهرها از مجموع یک‌هزار و ۴۲۴ شهر کل کشور ۲.۵ درصد شهرهای کل کشور را شامل می‌شوند، تصریح کرد: در شوراهای اسلامی هم از مجموع شهر و روستاهای استان که آماری در حدود ۲ هزار و ۸۳۲ نفر دارند تعداد ۱۵۴ نفر عضو شوراهای اسلامی شهر هستند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دولت مردمی ایران قوی در یک سال استقرار خود برای خدمات‌رسانی جمعیت برنامه‌های متعددی را در مرحله اجرا گذاشته است، یادآور شد: این فرصت به عنوان خدمت‌گذاران در حوزه شهری و شوراها به ما محول شده است.

صفری ادامه داد: فعالیت و اقداماتی که داشتیم در حوزه بررسی طرح‌های عمرانی شهرداری برای استفاده از اعتبارات وزارت کشور و طرح‌هایی که از محل اعتبارات عمرانی ابلاغ می‌شود، انجام بازرسی میدانی و دوره‌ای از فعالیت شهرداری و شوراهای اسلامی، حوزه‌های عمرانی مختلف اداری، مالی و خدمات شهری شهرداری‌ها بررسی شده، حسابرسی شهرداری بررسی شده و همچنین در حوزه شوراهای اسلامی مصوبات به عنوان ارکان تصمیم‌گیر در حوزه مدیریت شهری توسط کمیته‌های تطبیق شهرستان بررسی شده و در برخی موارد که مصوبات با هیئت تطبیق شهرستان مغایرت داشته به هیئت حل اختلاف ارجاع شده و در جلسات با حضور اعضاء بررسی شده است.

وی با بیان اینکه در بحث جذب اعتبارات و ماشین‌آلات پیگیری شده و عملکرد شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف انجام شده، افزود: در تقسیم‌بندی ستاد هفته دولت که در استان داشتیم مقرر شده فعالیت‌های عمرانی به برنامه‌های کمیته هماهنگی افتتاح طرح‌ها توسط مسؤولین مربوطه اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در طول یک سال اخیر ۲ هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال در سرفصل‌های مختلف به شهرداری‌های استان ابلاغ شده است، اضافه کرد: از طرف دولت این اعتبارات از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

صفری با بیان اینکه برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرداری‌های دارای سازمان حمل و نقل عمومی ۱۷ میلیارد ریال کمک شد، متذکر شد: برای ایجاد منابع درآمدی پایدار ۱۱۹ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده و از محل قانون ۳۸ مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق برای کمک عمرانی و خرید ماشین آلات یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توزیع اعتبار به شهرداری‌های استان انجام شد.

وی با بیان اینکه از ماده ۳۹ قانون مالیات به ارزش افزوده ۵۳۸ میلیارد ریال برای کمک به بودجه شهرداری‌های استان پرداخت شده است، گفت: این اعتبارات برای اجرای برنامه‌های مختلف در بودجه سالانه شهرداری‌ها پیش‌بینی شده و هزینه آن توسط شهرداری‌ها پرداخت می شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از محل اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سال جاری ۵۵۴ میلیارد ریال ابلاغ اعتبار داشتیم، تصریح کرد: در سال گذشته بودجه کل شهرداری‌های استان ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده و در سال جاری این عدد ۸ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال شده است.

صفری خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۴۹ درصد بودجه شهرداری‌ها افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول