اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان خطاب به همتای عمانی: پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی با بیان این‌که پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پایان یافتن بررسی و جمع بندی نظرات خود را اعلام خواهد کرد.

امیرعبداللهیان خطاب به همتای عمانی: پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و بدر البوسعیدی وزرای خارجه جمهوی اسلامی ایران و عمان امشب (یکشنبه) ششم شهریور ماه تلفنی گفت‌وگو کردند. آخرین تحولات مرتبط با مذاکره لغو تحریم‌ها از جمله مباحث مورد گفت‌وگوی دو وزیر خارجه بود.

وزرای خارجه دو کشور ۲۷ مرداد ماه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. وزیر امور خارجه با بیان این‌که پس از دریافت نظرات آمریکا، در صورت حصول اطمینان از انتفاع اقتصادی ایران و رعایت خطوط قرمزمان، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد، تصریح کرد: تا در مورد همه چیز توافق نشود، نمی‌توان از رسیدن به توافق خوب و پایدار سخن گفت. (اینجا بخوانید)

* پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از دولت عمان، با بیان این‌که پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با پایان یافتن بررسی و جمع بندی نظرات خود را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: اراده ما بر حصول توافقی خوب، پایدار و قوی استوار است.

وزیر خارجه عمان هم ضمن قدردانی از تلاش‌های سازنده و مسؤولانه جمهوری اسلامی ایران و حسن نیت در رسیدن به توافق، ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک همه طرف‌ها، نتیجه رضایت بخشی از مذاکرات وین حاصل شود.

روز چهارشنبه دوم شهریور ماه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقیمانده در مذاکرات رفع تحریم از طریق هماهنگ کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد و افزود: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در تانزانیا و در جمع ایرانیان مقیم این کشور با بیان این‌که در حال بررسی و آنالیز دقیق آخرین متن روی میز و پاسخ طرف آمریکایی هستیم، تصریح کرد: روی موضوعات باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، وزرای خارجه ایران و عمان ۱۹ مرداد ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر امور خارجه عمان در آن گفت‌وگوی تلفنی به نقش سازنده ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها اشاره کرد و موفقیت مذاکرات را به نفع همه طرف‌ها خواند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول