اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انتصابات با مشورت نمایندگان است نه دخالت آنها/ نابودی خاویار گلستان با فجایع خلیج گرگان

استاندار گلستان گفت: در انتصابات ما از مشورت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کنیم ولی به فرمان رهبری نمایندگان اجازه دخالت ندارند.

انتصابات با مشورت نمایندگان است نه دخالت آنها/ نابودی خاویار گلستان با فجایع خلیج گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم هستند و ما در تعامل با نمایندگان شعار هفت + یک هستیم.

وی گفت: برای جبران عقب ماندگی‌های استان باید تلاش همگانی را داشته باشیم و این تعامل باعث شد جلساتی را برای پیگیری مصوبات سفر با وزرا داشته باشیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: حمایت نمایندگان برای رفع عقب ماندگی‌ها به ما کمک می‌کند و زمانی که مشکلات زیاد است باید این همبستگی و تعامل بیشتر باشد.

زنگانه گفت: در انتصابات سیاست ما دستورات مقام معظم رهبری است و ایشان فرمودند نمایندگان دخالت نکنند نفرمودند که مشورت ندهند و ما در این عرصه از مشورت نمایندگان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان افرادی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند این حق را دارند که به ما مشورت دهند؛ مشورت این عزیزان باعث کشف نیروهای خوبی شده که اتفاقا نیروهای بسیار خوبی هستند.

زنگانه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما پیشرفت همه جانبه استان مد نظر ما است و موضوعات مربوط‌به اقتصاد و معیشت مردم اولویت است اما دلیل نمی‌شود ما از سایر ابعاد غافل شویم.

وی افزود: در تمام پروژه‌های عمرانی مباحث فرهنگ، میراث فرهنگی، ورزش را که بعد فرهنگی اجتماعی دارد را به صورت ویژه دیده‌ایم.

استاندار گلستان تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر ریاست جمهور به گلستان ۱۸۰ میلیارد تومان مصوبه را برای این اداره‌کل در نظر گرفتیم تا پروژه‌های فرهنگی را با سرعت پیش ببرد.

 

زنگانه با اشاره به استعداد و توانایی ورزشکاران استان گلستان گفت: برای ورزشگاه ۶ هزار نفری گرگان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار را برای آن اختصاص دادیم که هفته گذشته پیمانکار پروژه مشخص و قراردادش بسته شده و تخصیص‌های آن در حال انجام است.

برگزاری هفتگی شورای مسکن در شهرستان‌ها

وی افزود: یکی از چالش‌های استان‌های شمالی تامین زمین برای ساخت و ساز است چون اراضی شمالی اراضی کشاورزی مرغوب است و تغییر کاربری آنها مشکل است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع شورای مسکن و کمیته فرعی ستاد مسکن را هر هفته یا دو هفته یکبار به صورت ویژه در شهرستان‌ها برگزار خواهیم کرد.

زنگانه گفت: با اقدامات انجام شده ۶۰ درصد زمین مورد نیاز برای دوره چهار سال نهضت ملی مسکن در روستاهای استان تامین شده است. حدود یک هزار‌ و ۸۰۰ هکتار زمین مورد نیاز است که در حال حاضر بالای یک هزار هکتار زمین تامین شده است.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد با بی‌اخلاقی و سوء استفاده از خلاءهای فضای مجازی کانال‌هایی را تشکیل می‌دهند و بی‌اخلاقی‌هایی را نشر می‌دهند.

زنگانه گفت: به طور قطع این افراد خبرنگار نیستند و در‌ جامعه خبرنگاری جایی ندارند و برای رفع این معضل پیشنهاد من به وزیر ارشاد این بود هرچه سریعتر ساماندهی خبرنگاران اجرایی شود.

نابودی خاویار گلستان با فجایع خلیج گرگان

وی در بخش دیگری در خصوص پروژه پتروشیمی گلستان افزود: از ۱۵ و نیم میلیون یورو ‌بدهی شرکت پتروشیمی به MPC در حال پیگیری است و مسئله در حال مجوز سران قوا است.

زنگانه اضافه کرد: تفویض اختیارات حقوقی رییس قوه قضاییه به رییس کل دادگستری گلستان در حل مشکلات پروژه بسیار کمک کننده بود.

استاندار گلستان متذکر شد: خوشبختانه بازار میگوی استان بازار خوبی است و به شدت به دنبال جذب کشورهای دیگر برای صادرات میگوی استان به عنوان میگوی با کیفیت هستیم.

زنگانه گفت: در تلاش برای تکمیل ۶ هزار هکتار دیگر در کنار چهار هزار هکتار مزارع پرورش میگوی استان هستیم.

وی در بخش دیگش دیگری گفت: اکتشافات نفت و گاز استان با قدرت در حال پیگیری است و در روزهای آینده آخرین وضعیت را گزارش خواهیم داد.

استاندار گلستان تاکید کرد: موضوع خاویار استان گلستان متاسفانه به خاطر فجایع خلیج گرگان نابود شد و خلیج گرگان به عنوان رحم دریای خزر عقیم شده است

زنگانه افزود: نجات خلیج گرگان به معنی نجات دریای خزر و نجات گونه‌های دریای دریای خزر است.

 

 

جاده دسترسی به پروژه آشوراده احداث شد

وی گفت: گلستان از نظر هتل و مراکز اقامتی وضعیت خوبی ندارد و ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

استاندار گلستان در خصوص پروژه آشوراده گفت: با تمام ضوابط محیط زیستی و کشب مجوزهای لازم جاده دسترسی را زدیم و در محدوده ۱۳۸ هکتاری

آشوراده از منطقه پنج هکتاری کار را شروع کردیم و‌سازمان همیاری در حال پیگیری است.

زنگانه تاکید کرد: برای سایت کلان ۱۳۸ هکتاری به دنبال جذب سرمایه‌گذاری هستیم و در شورای عالی معماری و‌ شهرسازی برای تغییر کاربری فضاهای موجود در‌حال اخذ مجوزهای لازم هستیم؛ به احترام کلنگی که نماینده ولی‌فقیه در‌ گلستان برای این پروژه زدند این پروژه باید تکمیل شود.

استاندار گلستان در بخش دیگری با اشاره به احداث آب بندان‌های مسیر سد وشمگیر تصریح کرد: این آب بندان‌ها غیرمجاز است و همه باید تخریب شود.

زنگانه تاکید کرد: متاسفانه ترک فعل‌هایی در گذشته انجام شد که پرونده ترک فعل مدیران در این بخش با جدیت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: تمام آب بندان‌‌ها باید تخریب شود که اندک فرصتی هم دادیم برای این است برخی از آنها پرورش ماهی انجام می‌دهند که به سرعت باید تعیین تکلیف کرده و آب بندان تخریب شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: آب پشت این آب بندان‌ها یک میلیون لیتر است که در صورت بروز سیلاب همین آب بندان‌ها حجم سیلاب را سه برابر خواهد کرد و به هیچ عنوان ادامه فعالیت این آب بندان‌ها به صلاح نیست.

وی گفت: همه مدیران گذشته باید پاسخگو باشند و دیگر آن دوران که عده‌ای بیایند و کاری کنند و بروند تمام شده و همه باید نسبت به عملکرد مسوولیتی خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول