اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

حل مشکل بی‌آبی و بیکاری 3 روستا به دست یک طلبه +عکس

با کمک مردم، پیگیری از نهادهای مربوطه توسط حجت‌الاسلام موسوی و کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی، مشکل بی‌آبی در روستای خیرآباد در شرف برطرف شدن است و کارهای خوبی هم برای اشتغال جوانان در حال انجام است.

حل مشکل بی‌آبی و بیکاری 3 روستا به دست یک طلبه +عکس

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید روح‌الله موسوی امام روستای خیرآباد قمرود از توابع شهر قنوات استان قم است و امامت مسجد قمر بنی‌هاشم این روستا را برعهده دارد. روستایی محروم که حتی از نعمت آب لوله‌کشی هم برخوردار نیست.

مغازه‌ای برای خرید مایحتاج روزانه وجود ندارد

این طلبه علاوه بر پیگیری مشکلات این روستا، پیگیر امور دو روستای اطراف یعنی قوجه‌داغی و فیض‌آباد نیز هست؛ چرا که آن‌ها هم با مشکل نبود آب شرب دست‌ و پنجه نرم می‌کنند. او در خصوص مشکلات این روستاها می‌گوید: «در روستا امکانات رفاهی وجود ندارد و حتی مغازه‌ای نیست تا بتوان از آن مایحتاج روزانه را خرید. من هم اتومبیلی ندارم؛ مجبورم با موتورسیکلت بین قم و روستا یعنی فاصله ۳۰ کیلومتری را برای انجام کارها مدام طی کنم.»

مشکل آب روستا حل شد

برخی وقتی شرایط روستا را می‌بینند به حجت‌الاسلام موسوی می‌گویند، چطور اینجا سر می‌کنید، اما او برای رفع مشکلات مردم این سختی‌ها را به جان خریده است. با پیگیری‌های او و همراهی مردم و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، کار لوله‌گذاری به مراحل پایانی خود رسیده و به‌زودی مشکل آب شرب روستاها حل می‌شود. مردم با وجود برخی اختلافات، همپای این امام محله برای رفع مشکلات روستا قدم برمی‌دارند و با او همراهی خوبی دارند.

اشتغال‌زایی برای روستاییان با کاشت گیاهان دارویی

یکی از اقدامات خوبی که در این روستاها صورت‌گرفته، بوته‌کاری است که هم با هدف بیابان‌زدایی صورت می‌گیرد و هم این بوته‌ها که «آتریپلکس» نام دارد، مورد استفاده دارویی نیز قرار می‌گیرند و نوعی اشتغال‌زایی است. این کار با پیگیری امام روستا و توسط یکی از اهالی آغاز شده و با وجود بی‌آبی به عنوان نمونه استانی نیز برگزیده شده است.

اجرای طرح‌هایی برای اشتغال‌زایی

یکی دیگر از کارهایی که در حوزه اشتغال‌زایی توسط حجت‌الاسلام موسوی پیگیری شده، پنل‌های خورشیدی است و حالا چند نفر از افراد جویای کار در صف دریافت تسهیلات برای اجرای طرح پنل‌های خورشیدی هستند. اشتغال در زمینه‌های دیگر نظیر پرورش قارچ و عروسک‌سازی هم توسط این امام روستا دنبال می‌شود و با توجه ظرفیت خوب بانوان در حوزه اشتغال‌زایی این امر مورد توجه موسوی قرار دارد.

نجات افراد درگیر اعتیاد

دوره‌های آموزشی شغلی در حوزه‌های مختلف، از کارهای دیگری است که توسط حجت‌الاسلام موسوی دنبال می‌شود و با استفاده از ظرفیت متخصصین قرارگاه پیشرفت و آبادانی این زمینه فراهم شده است تا اهالی و به‌خصوص جوانان از فرصت‌های اشتغال بهره‌مند شوند. این طلبه در خصوص آسیب‌های اجتماعی موجود در منطقه می‌گوید: «یکی از آسیب‌هایی که تعداد کمی از جوانان منطقه با آن روبرو هستند، معضل اعتیاد است. خوشبختانه توانستیم این افراد را به مسجد دعوت کنیم و به‌تدریج آن‌ها را از اعتیاد نجات دهیم.»

انتخاب سرآشپز نمونه روستا 

از دیگر اقدامات حجت‌الاسلام موسوی، زمینه‌سازی برای ارائه کمک‌های هدفمند به خانواده‌های بی‌بضاعت است. حالا شناسایی خانواده‌های نیازمند در این سه روستا انجام شده و در مقاطع مختلف با ارائه کمک‌های معیشتی از آن‌ها حمایت می‌شود. یکی از ابتکارات جالب این امام محله که مورد توجه و استقبال اهالی هم قرار گرفته است، برگزاری جشنواره غذا بود. در این جشنواره بانوان با پخت غذا به رقابت با یکدیگر پرداختند. همسران بانوان شرکت‌ کننده هم به‌ عنوان داور به برگزاری این جشنواره کمک کردند. بانوی برتر جشنواره به عنوان سرآشپز نمونه روستا برگزیده شده و پخت غذا در مناسبت‌های مختلف ویژه مراسمات تحت نظارت او انجام خواهد شد.

یک طلبه گاهی باید به‌جای سخن‌گفتن فقط کار کند

حجت‌الاسلام موسوی به نیاز مناطق محروم به حضور طلاب و مبلغین اشاره می‌کند و می‌گوید: «لازم است مبلغین در مناطق محروم حضور پررنگ‌تری داشته باشند. یک طلبه گاهی باید به‌جای سخن‌گفتن فقط کار کند. بهترین کار برای موفقیت در تبلیغ ارتباط با مردم است و باید پای حرف مردم بنشینیم.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول