اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مرز مهران و شلمچه به روی موکب‌های اربعینی باز شد

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین از باز شدن مرزهای مهران و شلمچه به روی موکب‌های اربعینی خبر داد و گفت: موکب‌ها می‌توانند تجهیزات خود را از این مرزها به عراق ارسال کنند.

مرز مهران و شلمچه به روی موکب‌های اربعینی باز شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مرزهای ایران و‌عراق از عصر روز گذشته به دلیل ناآرامی‌ها در عراق بسته شد و نه تنها زائران، بلکه موکب‌داران نیز پشت مرزها منتظر شدند. چرا که طرف عراقی مرزها را به منظور نبود امنیت لازم بسته بود.

یوسف افضلی، دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه از لحظاتی دیگر موکب‌ها می‌توانند به مرزها مراجعه و به عراق بروند، اظهار داشت: با تصمیم ستاد مرکزی اربعین و برقراری امنیت، مرز شلمچه و مهران برای تردد موکب‌های اربعینی باز شده است و موکب‌دارانی که وسایل و‌ تجهیزات خود را قرار بود به عراق ارسال کنند، می‌توانند مجدد اقدام کرده و به مرزها بروند.

وی از موکب‌دارانی که به دلیل بسته بودن مرز از شب گذشته در شهرهای مرزی و مسیر پایانه‌های مرزی متوقف شده بودند، خواست تا از مرزهای مهران و شلمچه وارد عراق شوند و حرکت خود را ادامه دهند.

پیش از این موکب‌های اربعین می‌توانستند از مرز خسروی و چذابه هم وسایل و تجهیزات موکب‌ها را تا جمعه به عراق ارسال کنند و پس از آن ارسال وسایل موکب‌ها از مرز سومار باید انجام می‌شد. اما پس از ناآرامی‌ها در عراق، مقرر شد تا وسایل موکب ها از مرزهای مهران و شلمچه به عراق ارسال شود.

دبیر کمیته اسکان و تعذیه ستاد اربعین همچنین درباه وضعیت کنونی موکب‌های اربعینی تصریح کرد: تا امروز یک هزار و ۴۰۸ موکب در حال ثبت بار هستند و سه هزار و ۸۲۳ موکب تشریفات گمرکی را برای ارسال تجهیزات طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۷ موکب از مرز خارج شده‌اند، ادامه داد: ۴۲۷ موکب در انتظار تأیید معاونت پشتیبانی و ۷۰۶ موکب نیز به سمت مرز حرکت کرده‌اند و روند حضور موکب‌های ایرانی در مسیر زوار اربعین ادامه دارد.

به گزارش فارس، مرزهای مهران و شلمچه و خسروی هم درحال آماده‌سازی به منظور تردد زوار است و بزودی امکان اعزام زائران اربعین فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول