اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«قزوین» دارای رتبه نهم پوشش اینترنت در کشور/ کندی اینترنت به دلیل سرقت کابل ها و تجهیزات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: رتبه قزوین در پوشش اینترنت از شاخص کشوری بالاتر است و در حال حاضر استان ما در جایگاه نهم به لحاظ پوشش قرار دارد.

«قزوین» دارای رتبه نهم پوشش اینترنت در کشور/ کندی اینترنت به دلیل سرقت کابل ها و تجهیزات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الله امینی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی وزارت ارتباطات ارتقا و توسعه ارتباطات روستایی است و از آن جایی که با شیوع کرونا استفاده از فضای مجازی به وفور افزایش یافته این نیاز بیش از گذشته احساس می شود.

وی افزود: با شیوع کرونا استفاده از فضای مجازی به وفور زیاد شد و حتی کسانی که از سنین پایین یا بسیار بالا آشنایی نداشتند و استفاده نمی کردند نیز به استفاده از فضای مجازی روی آوردند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین خاطر نشان کرد: پیش از این بسیاری از صنوف به صورت اینترنتی فعالیت می کردند که بعد از شیوع کرونا این کسب و کارها به شدت افزایش یافت.

امینی یاد آور شد: در حال حاضر ۲۸ شهر پوشش ارتباطی کامل دارند که در ارتباطات سیار هم ۲۸ شهر ما پوشش 3G و 4G دارند و هر سه اپراتور فعال هستند.

وی ادامه داد: در بخش توسعه ارتباطات روستایی آنچه مد نظر دولت گذشته بود اتفاق نیفتاد و توسعه ارتباطی در این مناطق به کندی انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین اعلام کرد: در حال حاضر ۶۹۸ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۵۶۸ روستا متصل به شبکه ملی اطلاعات هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: میانگین دسترسی استان به اینترنت ۸۰ درصد است که ۴ شهرستان آبیک، تاکستان، بوئین زهرا و البرز بالای ۸۰ درصد و شهرستان های آوج و قزوین زیر ۸۰ درصد برخوردار هستند.

وی گفت: در حوزه سیار روستاهای بدون اینترنت را احصا کردیم‌ و پیش بینی شده برنامه توسعه ارتباط سیار ۱۳۴ روستای استان تا پایان ۱۴۰۲ اجرا و از اینترنت برخوردار شوند.

امینی عنوان کرد: فاز اول پروژه فیبر ۱۶۸ کیلومتر است و ۳۱ روستا با جمعیت ۱۲ هزار و‌ ۱۰۵ نفر را شامل می شود که تا چند ماه آینده به اتمام می رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از به بهره برداری رسیدن فاز اول که طارم سفلی است فاز دوم ما مربوط به مسیر الموت با ۲۱۳ کیلومتر که ۵۷ روستا را تحت پوشش قرار می دهد و در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: پیگیری شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی های روز در حوزه سلامت، حمل و نقل کشاورزی و غیره از جمله موارد حائز اهمیت است.

امینی بیان کرد: رتبه قزوین در پوشش اینترنت از شاخص کشوری بالاتر است و در حال حاضر استان ما در جایگاه نهم به لحاظ پوشش قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: شایعه های اجرای طرح‌ صیانت واقعیت ندارد و علت کندی و ضعف اینترنت در برخی مواقع به دلیل سرقت کابل ها و تجهیزات است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول