اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپادهای چین

وزارت دفاع تایوان از شلیک‌های هشدار یگان پدافندی جزیره به سمت شماری از پهپادهای چین خبر داد.

شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپادهای چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها غروب چهارشنبه به وقت تهران از شلیک مجدد یگان پدافندی تایوان به سمت پهپاد‌های ارتش چین خبر دادند.

به نوشته وبگاه «فوکوس تایوان» یگان‌های پدافندی ارتش تایوان مستقر در جزیره «کینمن» شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در سه نوبت و در مکان‌های مختلف به سمت پهپاد چینی شلیک کردند. این پهپادهای غیرنظامی حدود ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی نزدیک به جزایر «لییو»، «دادان» و «کائویو» پرواز کردند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که نیروهای مستقر در جزایر برای هشدار دادن به سمت این پهپادها شلیک کردند و به دنبال این حادثه پهپادهای چینی به سرعت منطقه را ترک و به سمت «شیامن» در چین پرواز کردند. این فرماندهی از حالت آماده باش یگان‌های پدافندی تایوان و رصد اوضاع خبر داد. 

وزارت دفاع تایوان امروز همچنین اعلام کرد که ۶۲ فروند جنگنده و هفت فروند کشتی جنگی ارتش چین را در اطراف تایوان شناسایی کرده است.

همزمان با افزایش تنش بین چین و تایوان،  وزارت دفاع تایوان روز سه شنبه اعلام کرد که برای نخستین بار  که به سمت یک پهپاد چینی برای نخستین بار شلیک کرده است.

این در حالی است که به گفته تحلیلگران  نظامی، ارتش قدرتمند چین قادر است یگان‌های پدافندی  تایوان را با استفاده از انواع جنگنده‌هی و پهپادهای خود به چالش بکشد.

طی هفته‌های اخیر و به دنبال سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا  به جزیره تایوان به رغم هشدارهای چین، تنش‌ها در منطقه شدت یافته است.

بعد از سفر پلوسی به تایوان، برخی دیگر از مقامات و سیاستمداران آمریکایی به این جزیره سفر و با مقامات تایوان دیدار کرده‌اند. چین با برگزاری رزمایش‌ نظامی به این تحرکات پاسخ داده و همزمان قدرت‌نمایی جنگنده‌های چینی در منطقه شدت یافته است.  به دنبال این سفر پر حاشیه، مدتی است که تایوان درگیر ماوریت‌های روزانه جنگنده‌ها و رزمناوهای ارتش چین شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول