اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای عمانی درباره مذاکرات وین

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی اراده جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قوی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در فرآیند تهیه پاسخ ایران، تسریع و تسهیل جمع‌بندی مذاکرات مدنظر قرار گرفته است.

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای عمانی درباره مذاکرات وین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان امروز (جمعه) ۱۱ شهریور ماه در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های مختلف و مذاکره برای رفع تحریم‌ها به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

این دومین تماس تلفنی وزرای خارجه در هفته جاری است. امیرعبداللهیان و همتای عمانی ششم شهریور ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از عمان، در این ارتباط تلفنی آخرین تحولات مربوط به گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها و پاسخ شب گذشته ارسال شده از سوی کشورمان برای هماهنگ کننده اروپایی را به اطلاع بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان رساند.

به گزارش فارس، جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب نظرات خود به پاسخ آمریکایی‌ها را به صورت مکتوب به انریکه مورا تحویل داد و در عین حال تصریح کرد که معدود نظرات مطرح شده از سوی ایران باید تامین شود. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (جمعه) از ارسال نظرات ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داد و گفت: متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.
در همین خصوص خبرنگار فارس مطلع شد که ساعات پایانی دیشب (پنجشنبه) دهم شهریور ماه و بلافاصله پس از پایان روند بررسی دقیق پاسخ هفته گذشته طرف آمریکایی، کشورمان دیدگاه‌های خود را به صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها تحویل داده است.

* حصول توافقی خوب، پایدار و قوی مورد تأکید ایران

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی اراده جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی خوب، پایدار و قوی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در فرآیند تهیه پاسخ جمهوری اسلامی ایران، تسریع و تسهیل جمع‌بندی مذاکرات مدنظر قرار گرفته است. 

وزیر خارجه عمان نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از رویکرد فعال و سازنده جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد با همکاری همه طرف‌ها، مذاکرات وین به نتایج مورد انتظار نائل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی در ششم شهریور ماه نیز با بیان این‌که پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با پایان یافتن بررسی و جمع بندی نظرات خود را اعلام خواهد کرد. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه ۲۷ مرداد ماه نیز با همتای عمانی تلفنی گفت‌وگو کرد و با بیان این‌که پس از دریافت نظرات آمریکا، در صورت حصول اطمینان از انتفاع اقتصادی ایران و رعایت خطوط قرمزمان، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد، تصریح کرد: تا در مورد همه چیز توافق نشود، نمی‌توان از رسیدن به توافق خوب و پایدار سخن گفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین دیروز (پنجشنبه) با همتای اماراتی خود تلفنی گفت‌وگو و درباره مذاکرات وین نیز به رایزنی پرداخته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول