اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پیاده روی اربعین با برنامه‌های فرهنگی همراه باشد

امام جمعه کرج با اشاره به لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین اربعین حسینی و مراسم پیاده روی، گفت: در آیین پیاده روی اربعین نباید از برنامه‌های فرهنگی غافل شد.

پیاده روی اربعین با برنامه‌های فرهنگی همراه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، ظهر امروز، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، گفت: تاکید می‌شود که در مسیر پیاده روی اربعین ، برنامه‌های فرهنگی جدی گرفته شود و در کنار تدارکات و خوراک زائران این موضوع مهم را باید دنبال کرد.

وی تاکید کرد: در این حرکت عظیم نباید از نمونه‌های سازی نادرست استفاده کرد بلکه آیین اربعین به شکل مطلوب آن باید برگزار شود؛ اجتماعات بزرگ عزاداری باید در این مسیر شکل بگیرد ضمن آنکه در استان البرز و سایر مناطق کشور نیز این برنامه ها را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تسلیت فرا رسیدن هفتم ماه صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: پس از شهادت امام علی (ع) درباره حقانیت امامت حضرت امام حسن مجتبی(ع) شک و تردید در جامعه اسلامی آن زمان به وجود آمد و شجره خبیثه نفاق به شکل عمیق شبهات فکری و مباحث گسترده ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در زمان امامت امام حسن مجتبی (ع ) مردم از جهاد خسته شده بودند و از نظر ایمان روح ضعیفی داشتند اما با این حال در جریان نفاق این انسان‌ها خوب مدیریت شدند .

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: وقتی رابطه با ولی جامع قطع شود انحراف به وجود می آید؛ در زمان رسول خدا (ص ) پذیرش پیغمبر (ص ) حداکثری بود و همه تلاش می کردند فرامین رسول خدا (ص ) را اجرا کنند؛ در زمان حضرت علی (ع ) نیز آزار و اذیت از سوی جریان نفاق وجود داشت اما در زمان امام حسن مجتبی (ع) این آزار و اذیت گسترده شد.

وی ادامه داد: گسترش جریان نفاق و سست شدن مردم از اعتقادات سبب شد تا امام حسن مجتبی (ع ) به خاطر مصلحت اندیشی صلح با معاویه را بپذیرد البته آن ها به صلح اکتفا نکردند و عوامل نفوذ تا داخل خانه حضرت پیش رفت و این امام بزرگوار را به شهادت رساند.

یوم الله ۱۷ شهریور ۵۷ و شهادت طلبی جوانان ایرانی

امام جمعه کرج با گرامیداشت یوم الله ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷، افزود: در این روز خون‌های پاکی برای مبارزه با رژیم ۲ هزارو۵۰۰ ساله طاغوت به زمین ریخته شد؛ جوانان غیور ایرانی در تهران به فرمان امام خود لبیک گفتند و در مقابل رژیم ستمشاهی ایستادند که شمار زیادی از آنان به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: خیلی عجیب بود روز ۱۳ شهریور تپه‌های قیطریه تبدیل به تظاهرات بر ضد حکومت شاه شد و روز جمعه ۱۷ شهریور مردم در میدان ژاله تهران به خاک وخون کشیده شدند که جمعه سیاه نام گرفت.

وی یادآور شد: از ۱۷ شهریور سال ۵۷ تا امروز در مقابل استکبار سستی در اراده ملت ایران به وجود نیامده و دشمنان با هر ظلم و جنایتی که انجام دادند اراده این ملت محکم تر و آن را در رسیدن به اهدافش مصمم تر کرده است.

خواری و ذلت برای دشمنان باقی می‌ماند

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش به خباثت‌های دولت انگلیس در طول تاریخ علیه ملت ایران پرداخت و گفت: از جدایی افغانستان و بحرین تا قرارداد ننگین تالبوت و توطئه‌های دیگر در طول تاریخ توسط دولت استعماری انگلیس علیه کشورمان را شاهد بوده ایم.

وی افزود: تحریک و فتنه انگیزی در قومیت‌ها، کمک به صدام در جنگ هشت ساله علیه ایران، حمایت از سلمان رشدی مرتد، مشارکت فعال در فتنه سال ۸۸، مدیریت جریان‌های معاند به خصوص شبکه بی بی سی، ایجاد جنگ روانی و استفاده از عده ای معلوم الحال برای سنگ اندازی و براندازی نظام اسلامی از دیگر توطئه های دولت استعماری انگلیس علیه ایران اسلامی به شمار می رود.

وی گفت : دشمنان به هر طریق پروژه نفوذ در ایران را دنبال می کنند که اعمال تحریم های ضد بشری ، ترور دانشمندان هسته ای، تجاوز به حریم دریایی ایران که مفتضح شدند و ده ها مسائله دیگر که مردم ایران هرگز فراموش آنها نمی کنند.

خطیب جمعه کرج متذکر شد: به لطف پروردگار، هشدارهای رهبر عزیز انقلاب و هوشیاری مردم چیزی جز خواری نصیب دشمنان ایران به خصوص انگلیس نخواهد شد.

ضرورت احساس مسؤولیت نسبت به دیگران و شناخت حق

آیت الله حسینی همدانی در ادامه سخنانش گفت : یکی از مسائل مهم که مانع شناخت حق بوده عوامل روانی است که اگر بتوانیم حق را بشناسیم باید مصادیق حق را شناخت.

وی ادامه داد: به طور مثال برای دفاع از کیان کشور، دین و ارزش ها لازم است که دفاع کرد اما یک عده بهانه تراشی می‌کنند و توجیهاتی می‌آورند که این آفات روانی شناخت حق است.

امام جمعه کرج گفت: در بین اعمال صالح ملازمت با حق و یا از روی غفلت و جهل و هوای نفس را دنبال نکنیم، در برابر دیگران باید احساس مسؤولیت داشته باشیم ؛ تواصی به حق بعد از شناختن حق، یک مسؤولیت اجتماعی است که همه باید رعایت کنند و دیگران را تشویق و ترغیب کرد.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: خداوند برای انسان‌ها تکالیفی مشخص کرده است که اگر انسان انجام دهد سعادتمند می‌شود و اگر انجام نداد دچار زیان خواهد شد؛ هرچند فرد مستقل است و خودش به تنهایی در مقابل خدای تعالی قرار می‌گیرد و باید پاسخ بدهد اما در زندگی روزانه ناگزیر با تعامل با افراد همنوع خودمان هستیم و باید تعامل داشته باشیم زیرا در مسائل فردی و اجتماعی ، مادی و معنوی به یکدیگر وابستگی داریم.

وی اضافه کرد: احساس مسؤولیت متقابل باید زنده داشت تا فرد بتواند خود و دیگران را حفظ کند که لازمه آن شناساندن حق به دیگران و عمل به آن است ، انسان به طور فطری می خواهد حق را بشناسد و دچار توهم نشود؛ انسال به دنبال ارزش‌ها است که او را به سعادت برساند اما گاهی معیار که برای حق و باطل انتخاب می کند درست نیست؛ راه اصلی این است که در مسائل ضروری باید یقین پیدا کرد.

ضرورت توجه به موضوع تعاون در جامعه

خطیب جمعه کرج با گرامیداشت روز تعاون، ادامه داد: تعاون موضوع مهمی است و نقشی که در تولید، اقتصاد، رفاه و کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی دارد باید مورد توجه قرار گیرد که مقام معظم رهبری در این خصوص تذکراتی را دادند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اهمیت تربیت کودکان در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: از اول انقلاب تا امروز برنامه مدونی برای کودکان نداشته ایم مگر سند ملی کودک که به درستی به آن پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: در استان البرز تصمیم گرفتند که قرارگاهی برای اجرای برنامه‌های مربوط به کودکان متشکل از افراد حقیقی و حقوقی ذیل شورای فرهنگ عمومی تشکیل شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: مسائل مربوط به کودکان را در این قرارگاه دنبال خواهیم کرد چرا که تربیت کودکان در جامعه اسلامی مهم است.

انتهای پیام/ج

 

وی تاکید کرد: باید بیشتر بر روی کودکان سرمایه گذاری کرد و به این رده سنی پرداخته شود از اسباب بازی تا کتاب ، قصه کودک و سایر موارد نیازمند برنامه ریزی اصولی است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول