اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت ثبت‌نام زائرین اربعین در سامانه سماح

آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر رفع فوری دغدغه‌ها و مشکلات زائرین اربعین، ثبت‌نام در سامانه «سماح» را به منظور خدمت‌رسانی بهتر و تردد آسان‌تر زائرین ضروری و مهم دانست.

تأکید رئیس‌جمهور بر ضرورت ثبت‌نام زائرین اربعین در سامانه سماح

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با «تزریق دُز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» را دو موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریور ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرت ها در روزهای پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون ۷۴ درصدی در کشور گفت: ضروری است نتایج مثبت واکسیناسیون و تزریق دز یادآور، برای مردم از طریق رسانه‌ها تشریح شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اربعین را یک رویداد عظیم و افتخار آمیز معرفی کرد و گفت: این حرکت بزرگ جهانی با تلاش عاشقان اباعبدالله(ع) و دوستداران مخلص اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و وظیفه دولت در این زمینه خدمتگزاری و تسهیل گری برای تردد زائرین است.

رئیس جمهور با بیان اینکه رمز موفقیت برگزاری هرچه بهتر اربعین مردمی بودن آن است، از متولیان این امر و مسئولین دستگاه‌‌های مختلف خواست از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی بصورت شایسته استفاده شود.

رئیسی ثبت نام در سامانه «سماح» را به منظور خدمت رسانی بهتر و تردد آسان‌تر زائرین اربعین ضروری و مهم دانست و بر لزوم اطلاع رسانی دقیق برای آرامش بیشتر عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و رفع فوری دغدغه ها و مشکلات زوار تاکید کرد.

رئیسی با ابراز خرسندی از ایجاد آرامش در کشور عراق، تصریح کرد: دشمنان نمی‌خواهند این راهپیمایی عظیم که ظرفیتی برای جبهه مقاومت و جهان اسلام است به خوبی برگزار شود اما هر سال بر شکوه و عظمت اجتماع بزرگ عاشقان اباعبدالله افزوده می‌شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اشاره و بر ضرورت «تهویه مناسب» و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی» تاکید کردند.

رئیسی در همین زمینه به وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش ماموریت دادند که با توجه به شرایط فعلی کشور آئین نامه و دستورالعمل‌های بهداشتی به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به روز رسانی و آن را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

رئیسی همچنین با گرامیداشت دوازدهم شهریور ماه، روز ملی «بهورز»، گفت: بهورزان عزیز در شرایط مختلف و دشوار در مناطق محروم و دورافتاده کشورمان همیشه درحال خدمت رسانی و ارائه خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان و عموم مردم هستند و دولت قدردان زحمات آنان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول