اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۶۰ موکب جاماندگان اربعین حسینی در گرگان برپا می‌شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برای دلباختگان اربعین حسینی که به هر دلایلی نتوانستند در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند، تعداد ۶۰ موکب جاماندگان حسینی در گرگان برپا می شود.

۶۰ موکب جاماندگان اربعین حسینی در گرگان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حجت الاسلام عباسعلی گرزین در حاشیه همایش سه ساله های حسینی در مصلی امام جعفر صادق(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اربعین سرمایه گذاری اهل بیت برای تمدن سازی بوده و به همین دلیل برنامه های شاخصی در گلستان در دهه اخر صفر به ویژه اربعین حسینی برگزار می شود.

وی تصریح کرد:  برای بسیاری از دلباختگان حسینی که به هر دلیلی نتوانستند در این پیاده روی حضور داشته باشند، موکب جاماندگان حسینی در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات گلستان خاطرنشان کرد: این موکب ها مانند موکب های اربعین در مسیر گلستان جانمایی شده و به پذیرایی و روضه خوانی برای جاماندگان می پردازند.

وی ادامه داد: تعداد ۲۲ موکب از استان گلستان در مرز ایران و عراق، نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و بین مسیر نجف اشرف و کربلای معلی مستقر شده و اماده خدمت به زائران امام حسین(ع) در این ایام هستند.

گرزین گفت: برای جاماندگان اربعین نیز مکان های نقطه ای و محوری مانند مسیر امامزاده یحیی بن زید(ع) و این امامزاده همام در گنبدکاووس و مسیر خیابان شهید رجایی و کانون طه در گرگان در نظر گرفته شده است.تاکنون تعداد ۶۰ موکب حسینی در گرگان برنامه ریزی شده و به محض امار و اطلاعات برپایی تعداد موکب ها و مکان های انها در شهرستان این اطلاعات اطلاع رسانی می شود.

 

 

ویژگی ها و برجستگی های اخلاقی حضرت رقیه(س) الگوی عملی برای نونهالان ایرانی است

حجت الاسلام عباسعلی گرزین صبح امروز در همایش سه ساله های حسینی در مصلی امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: بانوان بیشتر از اقایان در جامعه و پیشرفت آن تاثیر داشته و اگر خود را باور کنند توان و قدرت بالایی داشته و می توانند مسیر تاریخ را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: دشمنان از نقاط ضعف و ترس های جزئی بانوان استفاده کرده و با اگاهی از قدرت، توان و تاثیرگذاری انها در جامعه تلاش دارند تا انها را از این قدرت و اراده دور کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: شما بانوان رهبران نهضت بوده و به عنوان مادر و همسر در تربیت شخصیت های بزرگی چون حاج قاسم ها، حججی ها، فخری زاده ها و تمامی مردان بزرگی که در تاریخ اسلام نقش مهمی ایفا کردند سهم بزرگی دارید.

وی با اشاره به اینکه همه انسانها در تاریخ تاثیر داشته و می توانند نقش افرین باشند ادامه داد: در مکتب ما همه انسانها تاثیرگذار بوده و می توانند نقش مهمی ایفا کنند.مهمترین توجه دین، قران و اهل بیت توجه به اینده سازان و تربیت نسل اینده است.

گرزین گفت: همه ما به ویژه بانوان باید تلاش کنیم تا فرزندان قرانی و اسلامی تربیت کنیم و اگر از تربیت این نسل غافل شویم شک نکنید که دشمن با ابزاری مانند اسباب بازی، لباس و غیره افکار انها را در دست گرفته و در مسیر سربازان پیاده نظام دشمن انها را تربیت می کند.

وی بیان کرد: برای تربیت نسل نونهال کشور که در مسیر اسلام، قران و انقلاب اسلامی قرار گیرند می بایست برنامه ریزی مدون و ویژه داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: برجستگی ها و ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت رقیه(س) به عنوان یک الگوی عملی برای نونهالان استخراج و در تربیت انها استفاده شود.

وی گفت: الگوسازی یکی از مهمترین شاخص ها در علم روان شناسی و جامعه شناسی در تربیت نسل بوده و شخصیت های محبوب تاریخی مانند حضرت رقیه(س) می تواند در این الگوسازی تاثیر بسزایی داشته باشد.

گرزین بیان کرد: سازمان تبلیِغات اسلامی در کنار نهادهای دیگر تلاش دارد با سرمایه گذاری  ویژه فکری، فرهنگی و تربیتی در تربیت همه نسل ها به ویژه شیرخوارگان، نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان در‌مسیر انسانیت و کمال واقعی انها گام های مهمی بردارد.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول