اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۲۰ کشته در حمله تروریستی در سومالی

رسانه‌های سومالی از کشته شدن ۲۰ غیرنظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر در حمله گروه تروریستی «الشباب» در مرکز این کشور خبر دادند.

۲۰ کشته در حمله تروریستی در سومالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عناصر گروه تروریستی «الشباب» مرتبط با گروه القاعده در حمله به خودروهای مسافربری در منطقه هیران واقع در مرکز سومالی، ۲۰ نفر را به قتل رساندند.

خبرگزاری سومالی به نقل از «علمی محمد بری» یکی از سرشناسان محلی سومالی گزارش داد که تروریست‌ها چندین خودروی مسافربری را در منطقه «افر اردود» واقع در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر «بلدوین» را متوقف کرده و شروع به تیراندازی به سمت غیرنظامیان کردند که در نتیجه آن ۲۰ نفر از جمله چند زن و کودک کشته شدند.

طبق گزارش وبگاه «الصومال الجدید»، گزارش‌های رسیده از منطقه هیران حاکی از آن است که گروه تروریستی الشباب ۲۰ نفر را به قتل رسانده و بیش از هشت کامیون حمل مواد غذایی را آتش زده است.

این حمله در منطقه «افر-اردود» واقع در حد فاصل بین شهر بلدوین و شهرک محاس رخ داده و خودروهایی که برای انتقال اجساد به مکان حادثه مراجعت کرده‌اند با انفجار بمب دست‌سازی که عناصر الشباب در جاده کار گذاشته بودند، هدف قرار گرفتند.

گروه تروریستی الشباب مسئولیت این حمله را پذیرفت و مدعی شد شبه‌نظامیانی را که اخیرا با این گروه در هیران مبارزه کرده‌اند، هدف قرار داده است اما مسئولان دولتی گفته‌اند که تمامی قربانیان از غیرنظامیان بودند که مواد غذایی به شهرک محاس منتقل می‌کردند.

از سوی دیگر سفارت آمریکا در موگادیشو در بیانیه‌ای از حمله عناصر الشباب به چندین خودرو در هیران، بشدت ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول