اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

هزاران نفر از نیروهای الحشد الشعبی، امنیت مسیر زائران ایرانی را تأمین می‌کنند

فرمانده لشکر 110 الحشد الشعبی خبر داد که 500 نفر از لشکر 110 به همراه هزاران نفر از نیروهای سایر لشکرهای الحشد، در طرح تأمین امنیت زائران ایرانی، مشارکت دارند.

هزاران نفر از نیروهای الحشد الشعبی، امنیت مسیر زائران ایرانی را تأمین می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، لشکر ۱۱۰ سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق امروز شنبه خبر داد که طرح تأمین امنیت مسیر زائران ایرانی به سمت استان کربلا را بر عهده گرفته است.

«ظاهر حبیب المندلاوی» فرمانده لشکر ۱۱۰ الحشد به پایگاه خبری شفق نیوز گفت: «بیش از ۵۰۰ نفر از لشکر ۱۱۰ به همراه هزاران نفر از نیروهای سایر لشکرهای الحشد، در طرح تأمین امنیت زایران ایرانی، مشارکت دارند».

 وی با بیان اینکه تأمین امنیت از مرزهای خانقین تا «حوض حمرین» ادامه دارد، خبر داد: «این طرح شامل اسکورد کاروانهای زوار و استقرار  گشتیهای مراقبتی در طول مسیر المنذریه تا اطراف شهرستان المقدادیه است».

این فرمانده الحشد همچنین گفت که این طرح تا پایان مراسم اربعین و با هماهنگی سازمان یافته با سایر نهادهای امنیتی ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران و عراق اخیرا توافقنامه و مکانیزم سازماندهی ورود زائران ایرانی به صورت روزانه و طی چندین نویت را امضا کردند.

در همین ارتباط، «علاء القیسی» مدیر سازمان گمرک عراق روز گذشته (جمعه) از ورود بیش از ۴۴ هزار زائر ایرانی به خاک این کشور از طریق مرز «زرباطیه»‌ (مهران) و شلمچه خبر داد.

این مقام عراقی سپس گفت که مرزهای زرباطیه، شلمچه و المنذریه (خسروی) و فرودگاه نجف اشرف برای ورود زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.به گفته وی تاکنون ۳۰ هزار زائر ایرانی از مرز زرباطیه و ۱۴ هزار نفر دیگر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شده‌اند.

به گفته او ورود زائران هر لحظه افزایش می‌یابد و در ساعات گذشته صدها ایرانی از طریق مرز «المنذریه» وارد عراق شده‌اند و پیش ‌بینی می‌شود هزاران نفر در ۷۲ ساعت آینده از طریق این مرز وارد عراق شوند

روز چهارشنبه گذشته و پس از این که در پی ناآرامی‌های اخیر عراق مرزهای این کشور بسته شده بود، سید روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران خبر داد که همه مرزهای ایران و عراق برای خروج زوار از ایران به سمت عراق باز شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول