اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

روایتی از حضور جهادی رهبر انقلاب در میان سیل‌زدگان

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای گفت: رهبر معظم انقلاب در زلزله رودبار، زلزله بم، زلزله ورزقان، سیل خوزستان، سیل لرستان، زلزله کرمانشاه همیشه یک دغدغه داشت و آن هم کاستن از درد و غم مردم بود.

روایتی از حضور جهادی رهبر انقلاب در میان سیل‌زدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، ایمان عطار زاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای ظهر امروز در اجلاسیه ملی جهادگران فردوس با تأکید بر ضرورت زنده نگهداشتن فعالیت‌های جهادی به عنوان الگوی کارآمد و تراز انقلاب اسلامی، نشر این سلوک و سیره دینی را لازم دانست و اظهار کرد: به حق می‌توان گفت امروز حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای الگوی تمام حرکت‌های جهادی در کشور و احیاگر و مروج فرهنگ راستین مساوات و همدلی و کمک مؤمنانه است.

وی گفت: ۵۴ سال پیش در چنین روزی وقتی زلزله‌ای مهیب، فردوس و شهرها و روستاهای اطراف را به لرزه درآورد و جمع زیادی از مردم را به کام مرگ رساند، سید طلبه‌ ۲۹ ساله مشهدی با شنیدن این خبر، سخت دردمند غم مردم شد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای ادامه داد: سید علی خامنه‌ای احساس کرد باید کاری کند لذا جمعی از خیرین و بازاریان را به مدد گرفت و عازم فردوس شد، حاصل حضور ایشان، شکل گیری پایگاه امداد روحانیت و کمک به اسکان زلزله‌زدگان، درمان مصدومان، تأمین غذا و ایجاد سرپناه برای مردم آسیب دیده در این بلای طبیعی بود.

عطارزاده ابراز کرد: این جوان طلبه معتقد بود باید دوباره فردوس را ساخت و روح زندگی را در این شهر دمید، آن روزها مردم فردوس در کلام و رفتار این سید جوان، تصویر راست قامت بزرگ و انقلابی‌شان سید روح الله خمینی(ره) را می‎دیدند.

وی تصریح کرد: طلبه جوان سال 47 همان حرف‌های رهبر و استادش خمینی را می‌گفت، همان بود که مردم لقب خمینی بزرگ را به سید علی جوان داده بودند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای عنوان کرد: این رفتار و امدادگری مقام معظم رهبری تنها متوقف به حضور در زلزله فردوس نشد بلکه در زلزله اسفراین هم همین ماجرا تکرار شد، در سیل اردیبهشت ماه 57 قوچان نیز ایشان باز هم با همراهانشان وسط میدان بودند و به یاری سیل زدگان شتافتند.

عطارزاده بیان کرد: در زلزله بزرگ و وحشتناک 57 طبس به یاری مردم مظلوم و عزادار این شهر رفت، در تیرماه 57 در حالی که رژیم، سید علی خامنه‌ای را به ایرانشهر و جنوب سیستان و بلوچستان تبعید کرده بود وقتی سیل خانه و کاشانه مردم را نابود کرده بود، مسجد آل رسول(ص) را تبدیل به پایگاه امداد برای سیل‌زدگان تبدیل کرد و خیران را از تهران، مشهد، کرمان و سایر شهرها برای کمک و تأمین نیازهای مردم گرفتار در سیل آورد و شخصاً خود مدیریت امور را بر عهده گرفت.

وی یادآور شد: حضور دغدغه‌مند و همیشه در صحنه معظم‌له و کمک و یاری نیازمندان ایفای همان رسالت تاریخی روحانیت شیعه در همراهی و همدلی با مردم است.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای افزود: غمخوار مردم بودن، در شادی و غم‌ها شریک بودن و تسکین آلام دردمندانه در سیره مقام معظم رهبری کنشی همیشگی است، این رفتار و سلوک مردمی و حضور صادقانه و بی‌تکلف در سال 47 آقا سید علی خامنه‌ای همان طلبه 29 ساله مشهدی را برای همیشه محبوب قلوب مردم فردوس کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی هم هیچگاه مرام و منش وی تغییر نکرد.

عطارزاده خاطرنشان کرد: نظام نوپای جمهوری اسلامی که آرمان خود را زدودن چهره نامیمون فقر و محرومیت از تارک شهرها و روستاهای عقب افتاده ناشی از ظلم و بی‌توجهی رژیم پهلوی می‌دانست جهاد سازندگی را تأسیس کرد.

وی اعلام کرد: رئیس جمهور مکتبی، محبوب و مردمی از حامیان و پشتیبانان جهاد سازندگی بود و خدمت به مردم در روستاها و عشایر و مناطق محروم را بر خود لازم می‌دانست.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای اظهار کرد: در حوادث و بلایای مختلف این آیت الله خامنه‌ای بود که همیشه در صحنه حضور داشت و بر حضور فعال و ایفای نقش کامل در قبال مردم تأکید و همواره مردم را به همدلی توصیه می‌کرد.

عطار زاده با بیان اینکه این رفتار و سلوک آیت الله خامنه‌ای مختص مردم ایران نیست، گفت: در سال‌های گذشته که سیل پاکستان زندگی هزاران مسلمان را نابود کرد، مقام معظم رهبری بود که در خطبه‌های نماز جمعه از غم این مصیبت اشک ریخت و همگان را به یاری این مصیبت زدگان مظلوم فراخواند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در زلزله رودبار، زلزله بم، زلزله ورزقان، سیل خوزستان، سیل لرستان، زلزله کرمانشاه همیشه یک دغدغه داشت و آن هم کاستن از درد و غم مردم بود.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای تاکید کرد: کمک به سامان پیدا کردن آسیب دیدگان از دغدغه‌های رهبری بود لذا مسؤولان را به خدمت بی‌منت فرا می‌خواند و مردم را در جهاد مقدس یاری به هم نوع توصیه می‌کرد.

عطارزاده عنوان کرد: امروز در پنجاه و چهارمین سالگرد حضور آیت الله سید علی خامنه‌ای در زلزله فردوس و به یاد اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی نسل خمینی کبیر گردهم آمده‌ایم تا این منش بزرگ را پاس بداریم.

وی یادآور شد: حضور مؤثر و هدایت‌های حکیمانه ایشان در دوران شیوع کرونا و حمایت از جهادگران برای گره گشایی از مشکلات مردم از اقدامات ماندگار در تاریخ این سرزمین است.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای افزود: خدا را شاکر هستیم که در رویداد ملی جهاد مقدس با حضور جهادگران کتاب دوباره فردوس روایت داستانی از حضور ماندگار و مردمی حضرت آیت الله خامنه‌ای در این رخداد تلخ به قلم شیوای آقای سید علیرضا مهرداد رونمایی می‌شود.

به گفته عطارزاده؛ برای نخستین بار خاطرات و اسناد منتشر نشده معظم له در این موضوع در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در راستای نشر اندیشه و شناساندن ابعاد مختلف شخصیت و سیره رهبر فرزانه، در قالب مستند غیر رسمی روایت منتشر نشده‌ای از دیدار حضرت آقا و فعالان مردمی حرکت‌های جهادی که در قالب دیدرهای پنجشنبه ایشان در سال ۱۳۹۸ انجام شده،به همراه گوشه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های معظم له در عرصه خدمت رسانی و امداد اجتماعی را تولید کرده که برای نخستین بار امروز این مستند برای فعالان جهادی حاضر در این رویداد ملی اکران اختصاصی شد.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه‌ای اضافه کرد: لازم است از زحمات و تلاش‌های ارزشمند همه عزیزانی که در برگزاری این رویداد ملی باشکوه نقش آفرینی کردند صمیمانه تشکر کنم.

عطارزاده بیان کرد: از مسؤولان استانی و شهرستان اقشار مختلف مردم، روحانیت معظم، جهادگران و همه افرادی که برای ثبت این رویداد مهم فرهنگی به عنوان الگوی هویت ساز برای نسل جوان گام برداشتند، صمیمانه سپاسگزاریم.

انتهای پیام/۳۶۳۵/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول