اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

20 هزار خانه در نجف داوطلب پذیرایی از زائران ایرانی شد/ خدمت‌رسانی 100 موکب برای کودکان و نوجوانان

رئیس کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اساس اربعین، یک حرکت عظیم فرهنگی است و هر کس هر اقدامی می‌کند، کار فرهنگی می‌کند. از آنجا که جمعیت عظیمی به این مراسم می‌روند، باید اقدام درست فرهنگی نیز برای آن پیش‌بینی شود.

20 هزار خانه در نجف داوطلب پذیرایی از زائران ایرانی شد/ خدمت‌رسانی 100 موکب برای کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مهمان برنامه «در مسیر حسین» بود. او با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در موضوع اربعین گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اساس اربعین، یک حرکت عظیم فرهنگی است و هر کس هر اقدامی می‌کند، کار فرهنگی می‌کند. از آنجا که جمعیت عظیمی به این مراسم می‌روند، باید اقدام درست فرهنگی نیز برای آن پیش‌بینی شود. 

وی ضمن تشریح فعالیت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین گفت: کمیته فرهنگی مرکب از 30 دستگاه، سازمان و گروه مردمی و عمومی است که با یکدیگر همکاری دارند. تصدی کارشان با بعثه مقام معظم رهبری است اما بیش از 100 گروه و نهاد مردمی با ما فعالیت دارند. بخش مهمی از فعالیت آنان، برگزاری مراسمات است که در 50 نقطه، موکب‌هایی قرار داده شده و بیش از 80 سخنران و مداح ممتاز کشور در آن حضور پیدا می‌کنند. این مراسم‌ها در 11 شب و در شهرهای کاظمین، نجف، کربلا، سامرا و در مسیر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: 40 قاری ممتاز کشوری نیز اعزام شده‌اند تا برنامه‌هایی را اجرا کنند و برای کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌هایی درنظر گرفته شده است. باید اشاره کنم که خوشبختانه بیش از 100 موکب برای کودکان و نوجوانان داریم و خدماتی را از مرز تا داخل کشور عراق ارائه می‌دهند. گروه بانوان نیز بسیار فعال هستند. بیش از 5 هزار مبلغ جوان پای کار آوردیم که در موکب‌ها و در مرزها حضور دارند و خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند. 

در داخل کشور نیز دستگاه‌های مختلفی به اجرای برنامه در زندان‌ها و دیگر مراکز می‌پردازند. دقت داشته باشید که بسیاری از زندانیان، دلدادگان حسینی‌اند اما در اکثر مواقع آنان را فراموش کردیم. شهید میثمی از روحانیون فعال جبهه و جنگ این سنت را داشت که همیشه در شب‌های قدر به زندان‌ها می‌رفت. ما هم تصمیم گرفتیم که به مناسبت اربعین وارد زندان‌ها شده و پیش آنان باشیم. در زندان‌ها گاهاً اتفاقات خیلی خوبی رخ می‌دهد و حتی بسیاری از کسانی که به دلیل جرایم مالی در زندان حضور دارند، با رضایت شاکی آزاد می‌شوند. علاوه بر این، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز همایش‌ها و نشست‌هایی را داریم که برنامه آن اعلام می‌شود. 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دستاوردهای اربعین تحکیم روابط بین مردم ایران و عراق است که باید فراتر از دولت ها رخ بدهد. 3 هفته پیش بنده در نجف بودم و آماری را دریافت کردم که 20 هزار خانه در نجف به صورت داوطلبانه آمده‌اند و گفته‌اند که ما می‌خواهیم زائران ایرانی را اسکان بدهیم. به همین واسطه خیلی از زائران ایرانی و عراقی با هم دوست می‌شوند و رفت و آمد پیدا می‌کنند. 

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که این راهپیمایی باید ادامه داشته باشد تا زمینه‌ساز و پیشران تمدن نوین اسلامی باشد؛ برای آن دو شاخص هم تعریف کرده‌اند. یکی وحدت و همگرایی است و دیگری سبک زندگی. بنده معتقدم که برای رسیدن به این موضوع نیازمند تولید ادبیات هستیم و تا زمانی که گفتمان‌سازی نشود، نمی‌توان اتفاقات مهمی را رقم زد. باید در عرصه تولید محتوا خیلی فعالانه‌تر عمل کنیم. اکنون 7-8 کتاب اربعینی خوب داریم، در حالی که قبلا کارهای زیادی نداشتیم. برای کودکان نیز باید فعالیت‌های موثرتری داشته باشیم. 

انتهای پیام/ ت 75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول