اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

معاون اول رئیس‌جمهور: رویکرد دولت مانند جهادگران، کمک به اقشار و طبقات ضعیف است

محمد مخبر در اجلاسیه جهادگران کشور عنوان کرد: رویکرد جهادگران کمک به اقشار ضعیف است و همین رویکرد در دولت نیز وجود دارد که مبارزه با فقر و توزیع عادلانه یارانه‌ها از جمله اقدامات دولت در همین راستا بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور: رویکرد دولت مانند جهادگران، کمک به اقشار و طبقات ضعیف است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر امروز(یکشنبه) در رویداد ملی جهاد مقدس (اجلاسیه جهادگران کشور) که همزمان با سیزدهم شهریور سالروز حضور جهادی مقام معظم رهبری در زلزله سال ۱۳۴۷ فردوس، برگزار شد، افزود: جهاد در آثار و نوشته های علما  به دو بخش جهاد اصغر و اکبر تقسیم می شود که جهاد اصغر در حوزه دفاعی و نظامی و جهاد اکبر به معنای مبارزه با نفس است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در گفتمان مقام معظم رهبری نوعی ارتقاء در تعریف جهاد اکبر وجود دارد و به جهاد کبیر تعبیر می شود که این نوع جهاد در تمام مقاطع مختلف زندگی رهبر معظم انقلاب و جهت گیری های ایشان مشهود است.

وی با یادآوری حضور مقام معظم رهبری در شهرستان فردوس در سال ۱۳۴۷ برای کمک به زلزله زدگان، افزود: ایشان در سال ۱۳۴۷ طلبه ای ۲۹ ساله بودند که می توانستند مانند بسیاری از علمای دیگر به دنبال درس و بحث باشند، اما در کلاس درس اخلاق، تفسیر و فقه ایشان مبارزه با طاغوت وجود داشت چرا که مقام معظم رهبری از نقشه و دسیسه های دشمن آگاه بودند و تمام حرکات ایشان در تقابل با دشمنان بود.

مخبر افزود: اگر حضور ایشان در شهرستان فردوس در جهت خنثی سازی دشمنان نبود، این همه مخالفت با ایشان صورت نمی‌گرفت و مانع خدمت رسانی معظم له به مردم زلزله زده نمی شدند. مقام معظم رهبری در اداره کشور نیز همین رویکرد را داشته اند و حتی زمانی که در دوران دفاع مقدس قطعنامه به امضا رسید و صدام مجدداً حمله گسترده ای را علیه کشورمان آغاز کرد،‌ از اولین کسانی که با حضور در اهواز مردم را برای تقابل با صدام بسیج کرد،‌ رهبر معظم انقلاب بود.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد مقام معظم رهبری در تمامی جایگاه ها و در سراسر زندگی ایشان همین بوده است، به تشریح برخی ویژگی ها و خصوصیات متمایز رهبر انقلاب پرداخت و گفت: کسی که می خواهد در راه جهاد کبیر گام بردارد و در این جریان فعال باشد باید خصوصیاتی متفاوت داشته باشد و بنده برخی ویژگی ها در شخصیت مقام معظم رهبری احصاء کرده ام که به چند مورد از آن اشاره خواهم کرد.

 مخبر حس مسئولیت را از ویژگی های رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: احساس مسئولیت را لحظه ای از رهبری انقلاب جدا نمی بینم و به خصوص در موضوعاتی که به سرنوشت مردم کشور و جهان اسلام مربوط باشد حتی لحظه ای  بی تفاوتی در مقام معظم رهبری مشاهده نمی شود. این اعتراف خود دشمنان است که با وجود هزینه های هنگفتی که برای توطئه علیه محور مقاومت می شود و علیرغم تلاش های گسترده ای که برای ایجاد جریان و شبکه های مختلف برای توطئه انجام می دهند، یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب همه این توطئه ها را بر باد می دهد چرا که ایشان وقتی در موضوعی احساس مسئولیت می کنند هیچ چیزی نمی تواند جلوی کارشان را بگیرد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) نیز همین طور بود، به طور مثال صدور فتوای قتل سلمان رشدی شاید با هیچ تنظیم فکری، مصلحت سیاسی و مسائل بین المللی سازگار نبود و حتی برخی افراد در داخل حکومت نسبت به این فتوا معترض بودند چرا که این فتوا در شرایطی صادر شد که ایران از نظر بین المللی در عزلت بود و مخالفین این فتوا معتقد بودند که دیپلماسی کشور با این اتفاق تعطیل خواهد شد اما همان روز با راهپیمایی ۲۰۰ نفر در لندن در حمایت از فتوای امام خمینی(ره) شرایط تغییر کرد و این عزلت پایان یافت.

 مخبر همچنین با اشاره به ترک خاک کشورمان از سوی  سفرای کشورهای اروپایی که به نشانه اعتراض انجام شد، خاطر نشان کرد: برخی افراد در داخل کشور پس از خروج سفرای اروپایی دستپاچه شدند اما مقام معظم رهبری زمانی که قرار شد سفرای اروپایی به کشور بازگردند فرمودند آنکه اول از ایران خارج شده باید آخر از همه بازگردد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه از زمان شناسی به عنوان دیگر ویژگی رهبر معظم انقلاب یاد کرد و گفت: تمام دستورات و راهبردهای تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در بهترین زمان ممکن انجام شده است و این ویژگی جزو برجستگی های کم نظیر ایشان است؛ زمان شناسی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی که در مقام معظم رهبری وجود دارد فقط یک نمونه دارد که آن امام خمینی(ره) بود.

وی نظم و برنامه ریزی را از دیگر ویژگی های خاص رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: امروز ایجاد  تشکیلات کاری ساده است و هر کس قادر است آن را انجام دهد اما اینکه در سال ۱۳۴۷ مقام معظم رهبری در شرایط بحران زلزله با نظمی مثال زدنی چادرها و خیمه های امداد رسانی را تفکیک و جداسازی کردند و همه امور را ثبت و ضبط نمودند، کاری عادی نبود. در همان زمان نمایندگان آیت الله خوانساری برای بازدید از محل زلزله در چادر مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند اما ابتدا از خوردن چای که رهبر معظم انقلاب به آنها تعارف کرد خودداری کردند و پس از آنکه مقام معظم رهبری متوجه موضوع شدند و دفتر حساب و کتاب ها را به آنها نشان داده و مشخص شد که از محل کمک های مردمی نیست، حال آنها دگرگون شد و برنامه ریزی مستند و دقیق رهبر معظم انقلاب را مشاهده کردند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کلی نگری و نگاه راهبردی در عین عملیاتی بودن از دیگر ویژگی های خاص رهبر معظم انقلاب است، گفت: بسیار دشوار است کسی که تفکر جهادی دارد بتواند کلان نگر باشد و کار عملیاتی نیز انجام دهد که تمام این ویژگی ها بصورت همزمان در مقام معظم رهبری بارز است.

وی هنر به صحنه آوردن مردم را دیگر ویژگی رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: جنگ تحمیلی با اتکا بر همین موضوع اداره شد و جریانات منافقین و فتنه نیز با اتکا بر مردم حل شد و امروز نیز با همین دیدگاه کشور در حال اداره شدن و رفع مشکلات است.

 مخبر خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۴۷ مقام معظم رهبری با وجود آنکه امکاناتی در اختیار نداشتند وقتی برای کمک رسانی به زلزله زدگان اقدام کردند چندین اتوبوس از شهرهای مختلف به کمک ایشان آمدند و ایشان به نحوی مطلوب امور را سازماندهی کردند و تمامی ظرفیت ها و نیروی انسانی منطقه را بکار گرفتند و همین موضوع باعث ترس دشمنان شده بود چرا که می دیدند سیدی ۲۹ ساله دلها را تسخیر کرده که این هنری بزرگ بود.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ذره ای خودخواهی، مصلحت اندیشی و به خود فکر کردن در زندگی مقام معظم رهبری دیده نمی شود، خلوص را از دیگر ویژگی های ایشان برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب هر اقدام و حرکتی که انجام می دهند در وهله اول توکل و توسل دارند و سپس با تدبیر و هوشمندی اتخاذ تصمیم می کنند.

وی با اشاره به نخستین دیدار دولت سیزدهم با مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان به اعضای دولت خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار تاکید کردند که برای حل مشکلات کشور نباید نگاه به بیرون داشته باشیم و بر موضوع خنثی سازی تحریم های دشمنان نیز تاکید کردند و خنثی سازی توطئه دشمن در حقیقت همان رویکرد و نگرشی است که ایشان در تمام مقاطع مختلف بر آن تاکید داشته اند.

 مخبر با اشاره به مشکلات متعدد کشور در زمان آغاز بکار دولت سیزدهم گفت:وضعیت فروش نفت، عدم امکان جابجایی پول، وضعیت نامطلوب درآمدهای کشور، عدم دسترسی به واکسن کرونا و تحریم بودن مواد اولیه تولید واکسن از جمله مشکلات پیش روی دولت سیزدهم بود که با رهنمودهای مقام معظم رهبری به رییس جمهور، خوشبختانه توانستیم بخش زیادی از این مشکلات را مرتفع کنیم و دولت موفق شد پس از دو ماه ۱۵۰ میلیون دوز واکسن خریداری و وارد کشور کند و همزمان ساخت واکسن در داخل هم انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای حل مسائل کشور، نوسانات اقتصادی، تورم، ناترازی بودجه و مسائل بانک ها برنامه دارد، گفت: دولت برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال زایی کارهای بزرگی را شروع کرده و انشاالله به نقطه خوبی خواهیم رسید.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت برای انواع اشتغال، مدل، منبع و ظرف اجرا تعریف کرده است، گفت: در بخش مسکن نیز همین گونه است و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و امیدوارم با کمک مردم و گروه های جهادی شاهد تحول و اتفاقات مثبت باشیم.

 مخبر در ادامه با قدردانی از برگزار کنندگان اجلاسیه جهادگران کشور گفت: رویکرد جهادگران دلسوزی و کمک به اقشار و طبقات ضعیف است و همین رویکرد در دولت نیز وجود دارد که مبارزه با فقر و توزیع عادلانه یارانه ها از جمله اقدامات دولت در همین راستا بوده است.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و لشکری در مصلی نماز جمعه شهرستان فردوس برگزار شد، با حضور معاون اول رئیس جمهور از کتاب «دوباره فردوس» که روایتی از حضور مقام معظم رهبری و خدمات ایشان در شهرستان فردوس در سال ۱۳۴۷ است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول