اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار مقام آمریکایی با الکاظمی با چاشنی مداخله در مسائل عراق

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در دیدار با نخست وزیر عراق مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا خواستار تقویت گفت‌وگوی ملی بین گروههای سیاسی عراقی است.

دیدار مقام آمریکایی با الکاظمی با چاشنی مداخله در مسائل عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، باربرا لیف دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک امروز یکشنبه به دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق رفت.

دفتر الکاظمی با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود، خبر داد، در این دیدار، روابط دوجانبه بین آمریکا و عراق، آخرین تحولات عراق، نقش دولت این کشور در مقابله با مشکلات و تلاشهای آن برای مهار بحران کنونی از رهگذر چند طرح برای گفت‌وگوی ملی فراگیر بررسی شد.

الکاظمی و لیف همچنین مسائل منطقه و پرونده‌های مورد اهتمام طرفین را بررسی کردند و بر نقش عراق در کاهش تنشهای منطقه‌ای تأکید شد.

لیف گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، از همه سران عراق خواسته است که گفت‌وگوی ملی بین گروههای سیاسی را تقویت کنند تا بحران را پشت سر بگذارند و امنیت و ثبات عراق را تحکیم کنند.

الکاظمی هم ضمن «استقبال از حمایت آمریکا از عراق» بر اهمیت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، تقویت روابط دوجانبه تأکید کرد.

این در حالی است که منابع سیاسی آگاه امروز یکشنبه خبر دادند که احتمالا مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق نتواند دور دوم گفت‌وگوی ملی را برگزار کند.

این منابع گفتند که جلسه گفت‌وگویی که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، احتمالا به خاطر عدم مشارکت برخی از طرفهای سیاسی به ویژه جریان صدر، به تعویق بیافتد(جزئیات بیشتر).

 انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول