اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس من| وضع حجاب در اماکن گردشگری وخیم است/ نهاد‌های موفق در اجرای قانون عفاف و حجاب

یکی از مطالبات جدی مخاطبان فارس وضع بد حجاب در اماکن گردشگری است که در این راستا مسئولان ستاد امر به معروف و وزارت گردشگری اقداماتی داشته‌اند که کافی نیست و باید طرحی نو درانداخت.

فارس من| وضع حجاب در اماکن گردشگری وخیم است/ نهاد‌های موفق در اجرای قانون عفاف و حجاب

خبرگزاری فارس ـ قرآن و فعالیت‌های دینی ـ مهدی احمدی: قانون عفاف و حجاب چندی است که در نهاد‌های دولتی و حاکمیتی در حال اجراست و در این میان برخی نهاد‌ها قانون را به خوبی اجرا کرده‌اند؛ اجرای برخی دستگاه‌ها قابل قبول است و برخی نهاد‌ها هم در اجرای قانون کوتاهی کرده‌اند.

آنچه ستاد امر به معروف اعلام کرده است، دستگا‌ه‌ها باید برای اجرای قانون عفاف و حجاب ساز و کاری را رعایت کنند که مهم‌ترین مؤلفه این ساز و کار تشکیل شورای امر به معروف در آن نهاد است. اغلب نهاد‌ها شورای مورد نظر را تشکیل داده و کار اجرای قانون عفاف و حجاب را از طریق شورای امر به معروف آغاز کرده‌اند.

نهاد‌های موفق در اجرای قانون عفاف و حجاب

بر اساس اعلام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور»، «سازمان انرژی اتمی»، «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» و «وزارت‌ امور اقتصاد و دارایی» به عنوان نهاد‌های موفق و برتر در اجرای قانون عفاف و حجاب هستند.

اما در این میان برخی نهاد‌ها در اجرای قانون کوتاهی کرده‌اند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان متولی اجرای قانون از نهاد‌هایی چون دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلایه‌های جدی دارد.

شرایط نامطلوب حجاب در اماکن گردشگری

گلایه‌ها از وزارت گردشگری بالاست و آنچه مشاهده می‌شود، شرایط نا‌مطلوب حجاب در اماکن گردشگری کشور است. چه اماکن تحت نظر وزارتخانه و چه بوستان‌ها و مراکز تفریحی، شرایط مطلوبی ندارند و بدحجابی و بی‌حجابی در این اماکن زیاد مشاهده می‌شود.

وضعیت حجاب در اماکن گردشگری طی سال‌های اخیر اعتراض کاربران خبرگزاری فارس را هم در پی داشته و پویش‌های متعددی در این زمینه ثبت کرده‌اند که گزارش برخی از این پویش‌ها را می‌توانید از اینجا و اینجا و اینجا مشاهده کنید.

خانمحمدی: وزارت گردشگری در اجرای قانون حجاب، اقدام چندانی نداشته است

حجت‌الاسلام سیدعلی خانمحمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با فارس درباره اجرای قانون عفاف و حجاب در وزارت گردشگری گفت: متأسفانه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در موضوع قانون عفاف و حجاب اقدام چندانی نداشته و همکاری مطلوبی هم با ستاد امر به معروف صورت نگرفته است.

وضع حجاب در اماکن گردشگری وخیم است

وی ادامه داد: اگر گشتی در اماکن گردشگری بزنید درمی‌یابید که وضع اماکن گردشگری وخیم است و بدحجابی و بی‌حجابی در این اماکن بسیار مشاهده می‌شود و کاملاً مشخص است که هیچ برنامه‌ای برای مقابله با آن وجود ندارد.

به گزارش فارس جدا از گلایه‌ها و سخنان مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با نگاهی به اماکن گردشی کشور در می‌یابیم که وضع حجاب چندان مطلوب نیست. البته این ناهنجاری‌ها در سطح جامعه فراگیر است و نمونه آن در رویداد‌های مختلف قابل مشاهده است، اما آنچه واضح است، این است که حداقل اماکن تحت مدیریت را باید کنترل و از اقدامات هنجار‌شکنانه در آنها جلوگیری کرد.

برای پیگیری موضوع حجاب در اماکن گردشگری، با علی دارابی قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت‌وگو کردیم.

دارابی: کنترل‌های لازم را داریم

دارابی در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای برخورد با پدیده‌های بدحجابی و بی‌حجابی گفت: ما در اماکن زیر نظر وزارت گردشگری، کنترل‌های لازم را داریم و مأموران ما به افراد بی‌حجاب تذکر می‌دهند. حتی در این زمینه مأموران را هم افزایش داده‌ایم.

هتل‌ها و بوم‌گردی‌ها هم ملزم به رعایت حجاب هستند

وی ادامه داد: موضوع توجه به حجاب در وزارت گردشگری به این‌ها ختم نمی‌شود و هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها و اماکنی که از ما مجوز می‌گیرند، ملزم هستند که به موضوع حجاب توجه کنند. در همین زمینه، آقای ضرغامی، وزیر گردشگری اعلام کرده‌اند اگر جایی پس از چند بار تذکر موضوع حجاب و عفاف را جدی نگرفت به صورت قانونی با آنها برخورد کنید.

حفظ مرزهای عقیدتی و فرهنگی مهم‌ترین موضوع صیانت از فرهنگ است

دارابی با بیان اینکه موضوع بی‌حجابی از چشم مأموران دور می‌ماند، گفت: گاهی مشاهده می‌شود، خانم‌ها برای چند لحظه روسری را برمی‌دارند تا عکس بگیرند و این اتفاقات ممکن است از چشم مأموران دور بماند و همان عکس در فضای مجازی پخش و جنجال ایجاد کند. باید مردم ما هم توجه داشته باشند که صیانت از فرهنگ، فقط صیانت از آثار تاریخی نیست و حفظ مرزهای عقیدتی و فرهنگی مهم‌ترین موضوع صیانت از فرهنگ است.

شورای امر به معروف در وزارت گردشگری تشکیل شده است

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتقادات ستاد امر به معروف درباره بی‌توجهی وزارت گردشگری به اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: ما شورای امر به معروف در وزارتخانه داریم و جلسات آن هم منظم برگزار می‌شود و مصوبات هم دارد، اما دوستان ستاد بدون اطلاع درباره برنامه‌های ما نقد می‌کنند و ای کاش قبل از این صحبت‌ها از ما درباره اقدامات سؤال می‌کردند.

به گزارش فارس آنچه امروز مشاهده می‌شود وضع حجاب در اماکن گردشگری کشور، از پارک‌ها و بوستان‌ها گرفته تا اماکن تاریخی و تفریحی خوب نیست و به نظر می‌رسد اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان، چندان مؤثر نباشد و باید برای رفع این حجم از ناهنجاری‌ها طرحی نو درانداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول