اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

احمد مسعود: پیشنهاد طالبان برای پذیرش وزارت را رد کردم

رهبر جبهه پنجشیر در مصاحبه‌ای با یک رسانه هندی فاش کرد که وزیر امور خارجه طالبان در جلسه‌ای که در ایران برگزار شده، به وی پیشنهاد پذیرش پست وزارت را داده اما وی این پیشنهاد را رد کرده است.

احمد مسعود: پیشنهاد طالبان برای پذیرش وزارت را رد کردم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «احمد مسعود»، رهبر جبهه پنجشیر در گفتگوی با رسانه هندی ایندین‌اکسپرس به سوالاتی در خصوص وضعیت فعلی افغانستان پاسخ داد. 

وی ابراز عقیده کرد: «طی یک سال گذشته ما شاهد عقب‌گرد در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حقوق زنان، اقتصاد و سیاست بودیم و افغانستان بار دیگر منزوی شده است.» 

رهبر جبهه پنجشیر افزود: هیچ‌گاه برای به دست‌آوردن قدرت به مبارزه نپرداخته و تنها برای عدالت و آزادی در حال نبرد هستیم و تا زمانی که افغانستان را نجات دهیم این مبارزه ادامه خواهد داشت. 

مسعود ضمن استقبال از ترور ایمن الظواهری، سرکرده شبکه القاعده، مدعی شد: «با توجه به اطلاعاتی که داریم، طالبان و القاعده با یکدیگر رابطه داشته و طی یکسال گذشته فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان افزایش یافته است.»

طالبان ارتباط با شبکه القاعده را تکذیب کرده است.

وی با بیان اینکه جبهه پنجشیر در مراحل اولیه خود است، اظهار داشت: «هیچ کشوری تاکنون از این جبهه حمایت نکرده و ما در حال حاضر در چند ولایت از جمله هرات، تخار، بغلان، قندوز و بدخشان در حال مبارزه هستیم.»

رهبر جبهه پنجشیر تعداد شبه‌نظامیان این جبهه را سه هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، از تمامی این افراد، حمایت شده و به آنها حقوق پرداخت می‌شود.

مسعود ادامه داد: «در حال حاضر تاکتیک جنگی مانند همانند احمد شاه مسعود بر جنگ چریکی متمرکز شده و تا کنون طالبان نیز در حمله به مواضع ما موفقیتی کسب نکرده است.»

وی با بیان اینکه با کشورهای مختلفی برای کمک وارد گفت‌وگو شده، تصریح کرد: با دولت هند نیز پس از تحولات اخیر گفت‌وگو کردم، اما دهلی نو در حال ارزیابی شرایط جدید است. 

احمد مسعود درباره سؤالی در خصوص امرالله صالح نیز گفت: وی در حال حاضر با جبهه پنجشیر بوده و بر آزادی کشور تأکید دارد.

وی در خصوص دریافت کمک نظامی از هند نیز گفت: ما آمادگی دریافت کمک از هر کشوری را داریم و در حال حاضر هم به اندازه کافی سرباز و هم متخصص داریم و  تنها مشکل تدارکات است که در این حوزه نیازمند کمک هستیم.

مسعود گفت: بعد از سقوط دولت گذشته، تمام امکانات به دست طالبان افتاده و تمام آنچه ما در اختیار داریم از سوی مردم افغانستان تأمین شده و تاکنون هیچ کمکی از کسی دریافت نکردیم. 

رهبر جبهه پنجشیر در بخشی دیگری از سخنان خود مدعی شد که طالبان کمک‌های بشردوستانه کشورهای مختلف را در میان نیروهای خود تقسیم کرده و این کمک‌های به نیازمندان واقعی نمی‌رسد.

احمد مسعود در ادامه از برخی جزئیات ملاقات با «امیرخان متقی»، وزیر خارجه طالبان، در سال جاری در خاک ایران، پرده برداشت و فاش کرد که در جریان این دیدار، متقی به وی پیشنهاد دریافت وزارت در دولت طالبان را داده است.

وی گفت: به متقی در آن جلسه اعلام کردم که من به دنبال منافع شخصی نبوده و تنها برای آزادی مردم در حال مبارزه هستم. 

رهبر جبهه پنجشیر ادامه داد: در آن جلسه به وزیر خارجه طالبان گفتم در حال حاضر بهترین زمان برای تشکیل دولت مشروع در افغانستان پس از 20 سال به وجود آمده است و بهتر است دولت موقتی در افغانستان تشکیل شود و اگر خواست مردم ادامه حکومت طالبان باشد، در آن صورت من نیز آن خواهم پذیرفت. 

وی تاکید کرد: من تنها دولتی را خواهم پذیرفت که برآمده از خواست و اراده مردم افغانستان باشد. 

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول