اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری نهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند/مردم جهان با حضور در اربعین حسینی به دنبال عدالت هستند

نهمین دوره ضیافت اندیشه هیئت علمی و اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند با هدف ارتقای معرفت دینی و پرداختن به مباحث تربیتی نسبت به دانشجویان و معضلات کشور برگزار می شود، به همین منظور تعدادی از اساتید با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کردند.

برگزاری نهمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه صنعتی بیرجند/مردم جهان با حضور در اربعین حسینی به دنبال عدالت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سیدعلیرضا عبادی امروز در دیدار با جمعی از اعضای نهمین دوره ضیافت اندیشه هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: یکی از احساسات خاصی که انسان درک می کند، زیبایی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مورد رمز زیبایی ذاتی انسان گفت: زیبایی همراه با تناسب است و آن نقاشی و خطی که زیبا است تناسب دارد و حرکت انسان سیر و سلوک دارد و به سوی زیبایی مطلق حرکت می کند و از نقص به کمال می رسد.

وی در ادامه بیان کرد: درک زیبایی از اولین احساساتی است که در انسان زنده است و تمام اخلاقیات انسان بر اساس تناسب ثابت شده است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه فلسفه وجود پیامبران و انتظار امام زمان(عج) این است که انسان ها را به عدل برسانند، گفت: آن قدر که درگیر موضوعات اقتصادی هستیم فکر می کنیم عدالت پیاده شده اما این یک گوشه از عدالت جهانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اقتصاد برخاسته از فرهنگ است، افزود: امروز اقتصاد در اولویت مقطعی قرار دارد و اولویت اصلی و مسئله مهم بحث فرهنگ است.

وی عنوان داشت: ذهن ما تنها به سمت مسائل اقتصادی نرود و جایگاه انسان بر اساس عدل باید قرار گیرد و اگر این اتفاق رخ دهد همه امور متناسب می شود و این افراط و تفریط ها از بین می رود.

آیت الله عبادی در ادامه تاکید کرد: اگر «لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» صورت گیرد همه امور زیبا می شود و تمدن به معنای صحیحش به وجود می آید و سیر و سلوک حاصل می شود و اگر بر اساس این آیه قرآن که فلسفه وجود پیامبران است حرکت کنیم همه امور زیبا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید سبک زندگی ما همه امور را زیبا کند، افزود: اگر انسان همه زیبایی های اخلاقی را کسب کند و در خودش بماند بسیار نازیبا است چرا که برای آن خلق نشده است.

وی در ادامه گفت: حقیقت زیبایی و تمدن و کمال بشری وقتی محقق می شود که نور خدایی بر انسان بتابد؛ جلوه خدا است که مخلوق را زیبا می کند و انسان خلق شده است که به خدا وصل شود.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه در پای نور الهی همه زیبایی ها جلوه پیدا می کند، ادامه داد: حیف انسان که خود را فراموش کرده است و چرا خودش را فراموش کرده چون خدا را به فراموشی سپرده است و نتیجه اش این شده که اسیر وحشی گری ها شده و از تعالیم انبیا یعنی اخلاق دور افتاده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خصوص دانش خودشناسی و خداشناسی گفت: این دانش ها را در هر رشته ای در آمیزید و علم را در بهترین جایگاه به کار بگیرید و به انتظار روزی باشید که انسان در جایگاه عدالت بنشیند.

وی با بیان اینکه امروز شرق و غرب به بن بست رسیده اند، افزود: حرکت جدیدی به برکت انقلاب اسلامی آغاز شده است و حضور مردم با ادیان مختلف در اربعین حسینی نشان می دهد که به دنبال عدالت هستند.

آیت الله عبادی در پایان عنوان کرد: سمبل عدالت امام علی (ع) است و امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن عدالت به شهادت رسید و پیاده کردن عدالت در انتظار امام زمان(عج) است و امروز بُن بست مادی پرستی شکسته است.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی بیرجند نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه اساتید در این تهاجم فرهنگی از فرماندهان جنگ نرم هستند، گفت: اساتید می توانند در به وجود آمدن و اعتلای تمدن اسلامی مدنظر نقش خوبی ایفا کنند چون وظیفه مهمی در خصوص تربیت نسل فرهیخته و انقلابی دارند.

حجت الاسلام محمدی در خصوص اهداف برگزاری ضیافت اندیشه عنوان کرد: ارتقای معرفت دینی و پرداختن به مباحث تربیتی نسبت به دانشجویان و معضلات کشور از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره در دانشگاه صنعتی بیرجند است.

مهدی ایزدخواه معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند هم در این دیدار اظهار داشت: امیدواریم معنویت و اخلاق را در دانشگاه محقق کنیم.

وی با بیان اینکه غرب به دنبال ترویج سبک زندگی غربی در کشور است، افزود: این موضوع یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری محسوب می شود و در این دوره از طرح ضیافت اندیشه به این موضوع پرداخته خواهد شد.

ایزدخواه در پایان عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری این نوع برنامه ها با تربیت نیروهای انقلابی زمینه ساز برپایی تمدن اسلامی باشیم.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول