اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاروان ۱۴۰۰ نفری طلاب غیر ایرانی از حرم رضوی عازم کربلا شدند

در آستانه اربعین سیدالشهدا(ع)، آیین بدرقه کاروان ۱۴۰۰ نفری طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه خراسان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

کاروان ۱۴۰۰ نفری طلاب غیر ایرانی از حرم رضوی عازم کربلا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل آستان نیوز، رئیس جامعه المصطفی العالمیه مشهد مقدس در آیین بدرقه کاروان اربعین حسینی طلاب غیر ایرانی که با حضور ۱۴۰۰ نفر از طلاب جامعه المصطفی العالمیه خراسان در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، بارگاه نورانی امام حسین(ع) را مغناطیس عشق خواند و گفت: مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا مملو از نور الهی است بنابراین برای اتصال به این نور درخشان که منجر به رشد و تعالی روح‌ می‌شود اهتمام ویژه داشته باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ محمدرضا صالح بابیان اینکه در اربعین حسینی شاهد حضور دلدادگان به اهل‌بیت(ع) از سراسر جهان با ملیت‌های مختلف و به‌نوعی اجتماع عظیم بین‌المللی هستیم، تأکید کرد: این اجتماع نورانی یک فرصت طلایی برای طلاب به‌منظور تبلیغ دین مبین اسلام، تبیین اهمیت جایگاه ولایت‌فقیه و اندیشه‌های مقام معظم رهبری است که برای بهره‌وری حداکثری از این ظرفیت باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید.

وی توصیه کرد: طلاب بزرگوار برای بهره‌وری حداکثری از این ظرفیت باید با زائران حاضر از سایر ملیت‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی ارتباط‌گیری و در طول مسیر با استفاده از تکنیک تبلیغی ارتباط چهره به چهره، مبانی دین مبین اسلام و پیام‌های واقعه عاشورا را به زائران خارجی تشنه معارف ناب اسلامی منتقل کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه مشهد مقدس با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین از آغاز تا سرانجام مملو از سختی و شیرینی است، بیان کرد: همین سختی‌ها و مشقت‌ها اگر با تفکر در اندیشه سیدالشهدا(ع) همراه شود بدون شک موجب خودسازی و تذهیب نفس خواهد شد و همچون زینب کبری(س) سختی‌های مسیر را شیرین و زیبا خواهیم دید.

حجت‌الاسلام صالح خاطرنشان کرد: استقامت در مسیر حق، مقاومت در برابر فشارهای دشمنان، عدالت‌طلبی و تقویت ارزش‌های اسلامی جزو اندیشه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که ذلت را از جامعه اسلامی دور می‌سازد و برای مسلمانان عزت‌آفرین است و این اندیشه به ما درس مقاومت در برابر تحریم‌ها و فشارهای مختلف از سوی دشمنان اسلام را می‌دهد.

وی خطاب به طلاب حاضر در این مراسم گفت: جایگاه ولایت‌فقیه و اندیشه‌های مقام معظم رهبری را به‌عنوان محور وحدت جهان اسلام و مبارزه با استکبار جهانی، برای زائران حاضر از سایر ملیت‌ها در اربعین حسینی تبیین کنید تا با توسعه فرهنگ مقاومت روزبه‌روز شاهد افول قدرت‌های استکباری باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول