اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

روند نزولی مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت

روند مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت سیر نزولی گرفته است.

روند نزولی مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد بر اساس گزارش علوم پزشکی مشهد، روند مراجعه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت سیر نزولی گرفته است.=

محمد حسن درخشان مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به مراکز منتخب روند کاهشی یافته، اما تعداد بیماران و موارد مثبت به شرایط قبل از پیک هفتم نرسیده است.

وی افزود: بیماران زیادی هستند که به مراکز خصوصی و مطب‌ها مراجعه می‌کنند که آمار این افراد در سامانه سینا ثبت نمی‌شود، اما هم اکنون شاهد روند کاهشی در آمار مبتلایان هستیم.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درصد پی سی آر مثبت ۱۸ تا ۲۱ درصد رسیده و در موارد تست رپید نیز شاهد کاهش آمار موارد مثبت هستیم، اما این آمار هنوز با شرایط قبل از موج هفتم کرونا متفاوت است.

درخشان با بیان اینکه با توجه به حضور میلیونی زائران در دهه آخر صفر در مشهد، در صورت رعایت نکردن دستور‌های بهداشتی شاهد عود دوباره بیماری خواهیم بود، ابراز کرد: برای اینکه بتوانیم از موج احتمالی بیماری بعد از حضور زائران در دهه آخر ماه صفر محفوظ بمانیم باید عموم مردم، دز یادآور واکسن خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک همچنان از مهمترین راهکار‌های ابتلا نشدن به بیماری کرونا است، گفت: قبل از موج هفتم امار موارد مثبت ۳ تا ۴ درصد بود، اما در شرایط فعلی نیز ما به حد قابل قبولی از موارد مثبت نرسیده ایم بنابراین شرایط امروز کرونایی مناطق تحت پوشش دانشگاه بسیار شکننده است و می‌تواند با بازگشت مسافران از کربلا و حضور زائران بسیاری در مشهد این موج با شدت بسیار بیشتری اوج بگیرید.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول