اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

حل اختلال سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس تا 2 روز آینده/ قیمت سرویس مدارس تعدیل می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره اختلال سامانه هوشمند نظارت و قرارداد سرویس مدارس شهر تهران، گفت: این مشکل تا یکی، دو روز آینده برطرف می‌شود.

حل اختلال سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس تا 2 روز آینده/ قیمت سرویس مدارس تعدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره مشکل هزینه‌های سرویس مدارس و همچنین سامانه هوشمند نظارت و قرارداد سرویس مدارس شهر تهران به آدرس، sns.tehranedu.ir، اظهار کرد: این سامانه سال‌هاست که امتحان خود را پس داده است؛ بعضی از عواملی که در این بخش تأثیرگذار است شامل بحث خارج از محدوده ترافیک بودن، داخل محدوده منطقه بودن، فاصله بین منزل و مدرسه و تعداد دانش‌آموزان در خودرو است؛ به عنوان مثال هزینه خودروی سواری با 3 دانش‌آموز، هزینه‌اش از خودرویی که 4 دانش‌آموز است، بیشتر است. 

وی با بیان اینکه عوامل مختلف و متعددی در تعیین هزینه سرویس مدرسه نقش دارد که این سامانه به صورت هوشمند این موارد را محاسبه می‌کند، ادامه داد: جلسات مختلفی داریم تا بتوانیم قیمت را تعدیل کنیم و تاجایی که امکان داشته باشد، هزینه کمتری را به خانواده‌ها تحمیل کنیم؛ از طرفی ملاحظات دیگری داریم مبنی بر اینکه رانندگان خودروها و شرکت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند باید بتوانند از یک حداقل دریافتی مناسب و رضایت‌بخشی بهره‌مند شوند.

* آموزش و پرورش از موضوع سرویس مدارس هیچ انتفاعی ندارد

کریمیان با تأکید بر اینکه آموزش و پرروش از موضوع سرویس مدارس هیچ انتفاعی ندارد، افزود: آن چیزی که آموزش و پرورش به عنوان نقش اساسی ایفا می‌کند، نقش تنظیم‌گری است؛ به این معنا که یک مجموعه دیگر خدمت می‌دهد و مجموعه دیگری خدمت را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم تنظیم‌گری داشته باشیم تا با کمترین هزینه ممکن و در عین حال رضایت‌مندی شرکت‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و شرکت‌های خصوصی، به یک اجماع خوب برسیم، درباره اختلال سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس اظهار کرد: این مشکل تا یکی دو روز آینده برطرف می‌شود.

*فهرست تعداد سرویس مدارس تا ابتدای مهر مشخص می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به این جمله که «شنیده می‌شود تاکسیرانی اعلام کرده است که آموزش و پرورش هنوز تعداد خودروی مورد نیازش را به ما گزارش نداده است»، گفت: همکاری ما با تاکسیرانی این‌گونه است که شرکت‌های دارای صلاحیت را به ما معرفی می‌کند و آنها که صلاحیت‌شان تأیید شوند با اولیای دانش‌آموزان طرف قرارداد می‌شوند و سرویس می‌دهند. 

وی ادامه داد: اینکه اعلام کنیم چه تعداد خودرو می‌خواهیم به نظر اولیا و ثبت درخواست آنها بستگی دارد که تا اولیا اعلام نکنند، عدد نهایی را نخواهیم داشت؛ طی یکی، دو هفته باقی مانده تا ابتدای مهر، این فهرست نیز نهایی خواهد شد؛ چرا که اولیا در حال مراجعه هستند و فهرست رو به تکمیل است. 

* قیمت سرویس مدارس تعدیل می‌شود 

کریمیان در پاسخ به این پرسش که «آیا اولیا در صورت نیاز به استفاده از سرویس حتما باید در سامانه ثبت‌نام کنند؟»، افزود: پیشنهاد ما استفاده از سامانه است زیرا قابلیت رصد و نظارت دارد و خود خانواده هم راحت‌تر می‌تواند نظارت کند. البته ما برنامه‌های تکمیلی دیگری داریم که خانواده‌ها بتوانند با نصب نرم‌افزار روی گوشی تلفن همراه خود، مسیر رفت‌وآمد فرزندان را نیز رصد کنند.

وی درباره اختلاف رقم اعلامی در سامانه هوشمند نظارت و قرارداد سرویس مدارس شهر تهران با رقم خودروهای آزادبر به عنوان مثال از ۱۸ تا ۸ میلیون تومان، گفت: این موضوع در حال بررسی است با تاکسیرانی جلساتی برای تعدیل این عدد داریم؛ این عدد را صرفا آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند و عوامل مختلفی نقش دارند و در صدد هستیم این عدد را تعدیل کنیم تا هم خانواده‌ها و هم شرکت‌های خدمت‌رسان در این زمینه راضی باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول