اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای حدود ۳ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در مازندران

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه از اجرای ۲ هزار و ۸۷۸ پروژه تا به امروز در بخش محرومیت‌زدایی در مازندران خبر داد.

اجرای حدود ۳  هزار پروژه محرومیت‌زدایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار ضیاء‌الدین حزنی ظهر امروز در آئین تجلیل از فعالان عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی استان مازندران در سالن غدیر سپاه کربلا با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که خیر دنیا و آخرت در رسیدگی به محرومان است، گفت: استان سرسبز مازندران با بیش از ۳ میلیون جمعیت  عقب ماندگی در حوزه‌های آب و بهداشت و .. دیده می‌شود که در قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی در تلاش هستیم تا مشکلات مردم و مناطق محروم و صعب‌العبور کم شود.

وی با بیان این مطلب که مازندران در مسئله مساجد دچار محرومیت است، افزود: مازندران نیاز به ۶ هزار مساجد دارد که  در مناطق بالا دست مردم بارها به ساخت  و وجود مسجد اعلام نیاز کردند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در ادامه سخنان خود از اجرای ۲ هزار ۸۷۸ پروژه تا به امروز در بخش محرومیت‌زدایی در مازندران هم خبر داد و اضافه کرد: ۳۲ هزار  و ۶۶۰  پروژه عمرانی در مازندران به سرانجام رسید که برای این پروژه‌ها  ۶۸۸ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

حزنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: این فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد، بلکه اختلاف طبقاتی و  ناعدالتی در توزیع امکانات مردم را آزار می‌دهد.

وی افزود: بیکاری، اعتیاد، طلاق، ناکارآمدی اقتصاد کشور در ظرف ۲۵ سال اخیر و نیز در این سالها آب و خشکسالی از جمله مشکلات کشور و مازندران هم در بخش طلاق دچار مشکل است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در ادامه با بیان اینکه مردم ایران گنج‌های پنهان هستند، افزود: ایران دارای منابع طبیعی و انسانی عظیمی در دنیا است و برای همین باید سخت کار کنیم، تا مشکلات مردم رفع شود.

حزنی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید مردمی شود، تا محرومیت از بین برود و مشکلات حل شود، خاطرنشان کرد: باید محرومیت‌زدایی را در کشور به نتیجه برسانیم.

وی به جنگ نرم دشمن علیه انقلاب و القای ناامیدی و فاصله اندازی مردم بین نظام هم اشاره کرد و گفت: تمام مسؤولیت ها، پست و میزها امتحان مسؤولان است و  آنها باید برای ریشه‌کنی فقر و محرومیت تلاش کنند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در ادامه به گروه‌های جهادی و نقش و اثرگذاری آنها در محرومیت‌زدایی هم اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی آموزش محور برای برخی از مسائل آسیب‌زا کار کنند.

حزنی با اشاره به اینکه پروژه های محرومیت زدایی کوچک و زودبازده است، افزود: گروه‌های دانش‌بنیان، باید با دانش‌های نوین برای رفع محرومیت وارد عمل شوند.

وی با بیان تاکید بر اینکه باید گروه ها ی جهادی در تمام روستاهای محروم مازندران، فعال شوند و پروژه های خرد محرومیت زدایی را به سرانجام برسانند، گفت :در بخش ریشه کنی اعتیاد و ترویج ازدواج آسان باید روستا به روستا عمل شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با اعلام اینکه سپاه آمادگی کامل برای اجرای پروژه‌های زودبازده در روستاهای محروم را دارد، خاطرنشان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی در مسئله  آزادسازی زندانیان و تهیه دیه برای زندانیان جرائم غیرعمد، احداث بیمارستان‌های صحرایی و رسیدگی به نیازهای اولیه مردم روستاهای محروم هم اعلام آمادگی می‌کند.

حزنی با تصریح بر اینکه در کارهای محرومیت زدایی سیستم باید بسیار دقیق و شفاف باشد، اضافه کرد:در حوزه های رفع عقب ماندگی ها و  محرومیت ها نباید ذره ای انحراف در مسئله مالی وجود داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود با قدردانی از همه گروه های جهادی و مسؤولینی که با تلاش شبانه روزی خود  موجب نشاط و امیدواری مردم می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم از همه کسانی که برای حل مشکلات معیشتی و بیکاری مردم تلاش می‌کنند، قدردانی کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول