اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فارس من| برداشت چوب در جنگل ایزدشهر مهندسی شده نیست/ پیگیری برای پایان دادن به قاچاق چوب در جنگل‌های ایزدشهر

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: قطع درخت شاید در جنگل‌های ایزدشهر باشد اما اینکه مهندسی شده، باشد نیست.

فارس من| برداشت چوب در جنگل ایزدشهر مهندسی شده نیست/ پیگیری برای پایان دادن به قاچاق چوب در جنگل‌های ایزدشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای «از قطع درختان جنگلی در ایزدشهر نور جلوگیری شود» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛طی سال‌های اخیر هر روز شاهد قطع کردن درختان در جنگل‌های ساحلی شهرستان نور توسط گروه مشخصی از افراد هستیم اما جنگل‌بانان و مسئولان مربوطه عنوان می‌کنند که این برداشت‌ها و قطع درختان به صورت محسوسی کاهش یافته و گسترده نیست اما به اعتقاد دوستداران محیط زیست و شهروندان، فشار بر جنگل‌ها برای برداشت چوب با هدف فروش آن بیشتر شده است لذا درخواست ما این است که با قاطعیت به موضوع قطع درختان جنگل ایزدشهر شهرستان نور ورود کنید.

موسی مقیمی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در این‌باره در گفت‌وگویی، اظهار کرد: قطع درخت شاید در جنگل‌های ایزدشهر باشد اما اینکه مهندسی شده، باشد نیست.

وی با اشاره به واگذاری جنگل‌های ایزدشهر به شهرداری، افزود: مسؤولیت حفظ و حراست برعهده شهرداری است ولی واگذاری این جنگل‌ها نافی مسؤولیت‌های منابع طبیعی نیست.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه همکاران ما پیگیر برخورد با موضوع قطع درختان هستند، تصریح کرد:  محله‌ای داریم که اکثر افراد در کنار شغل خود بحث قاچاق چوب را پیگیری می‌کنند و همکاران ما مرتب در این زمینه پیگیر هستند.

مقیمی اضافه کرد: شاید یکی از حوزه‌های بحرانی ما بوده که همکاران به‌طور مرتب پیگیر برخورد با تخلفات هستند.

وی با اشاره به حمایت دستگاه قضا، یادآور شد: همکاران ما در این بحث پیگیر هستند و مرجع قضائی حمایت می‌کند تا برای همیشه به بحث قاچاق چوب در جنگل ایزدشهر پایان داده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول