اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

عبور 3200 کامیون موکب‌‌داران از مرز مهران/اختصاص 87 دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار در خاک عراق

مدیرکل گمرکات استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر 547 هزار و 590 زائر اربعین حسینی از مرز مهران تردد کردند، از اختصاص 87 دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار از مرز مهران تا پایانه خودروهای عراقی در خاک عراق خبر داد.

عبور 3200 کامیون موکب‌‌داران از مرز مهران/اختصاص 87 دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار در خاک عراق

روح‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت عبور و مرور زوار از مرز مهران برای سفر اربعین اظهار داشت: از اول ماه صفر تاکنون 547 هزار و 590 زائر طریق مرز مهران تردد داشتند.

وی ادامه داد: در همین مدت ‌3 هزار و 200 دستگاه کامیون حامل وسایل موکب‌داران از طریق گمرک مهران به عراق اعزام شده‌اند و ما برای تسهیل و تسریع عبور این کامیون‌ها خط ویژه‌ای به ویژه برای کامیون‌های حامل مواد فاسدشدنی قرار دادیم تا کالاها در معطلی گمرک از بین نرود.

مدیرکل گمرکات استان ایلام تصریح کرد: البته ورود و خروج مواد خوراکی فاسدشدنی با رعایت ضوابط کامل انجام می‌شود، اما تأکید داریم در تردد آنها تسهیل ایجاد شود که زودتر به دست زائران امام حسین(ع) برسد.

غلامی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها امسال حدود 5 میلیون نفر زائر از طریق مرزهای کشور به عراق اعزام شوند که از این تعداد حدود 60 درصد از مرز مهران تردد خواهند کرد و در مهران پیش‌بینی می‌شود تا آخر اربعین 2.5 میلیون نفر تردد داشته باشند.

وی درباره انتقال زائران از شهر مهران تا مرز گفت: پارکینگ‌‌های بزرگی توسط بخش خصوصی ایجاد شده است که خودروها به آنجا منتقل ‌شده و براساس نوبت‌دهی و با همکاری نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، به تدریج خارج می‌شود و بعد از میدان اربعین، صف خودروها از مسافران جدا می‌شود تا ازدحامی ایجاد نشود.

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: برای رفاه حال زائران 94 گیت یا دروازه خروجی برای مسافران قرار داده شده است و برای هر مسافر حدوداً 3 ثانیه طول می‌کشد تا گذرنامه آنها مهر خروج بخورد و برای خروج زائران هم فقط ارائه گذرنامه‌ لازم است.

غلامی همچنین در مورد تردد تجهیزاتی مانند آمبولانس و اتوبوس آمبولانس از مرز مهران، بیان کرد: تاکنون 129 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانسی از این مرز اعزام کرده‌ایم و همچنین 40 کانتینر تجهیزات پزشکی شامل بیمارستان سیار و سایر ملزومات برای خدمات‌رسانی به زوار اعزام شده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین تعداد 87 دستگاه اتوبوس شرکت واحد برای انتقال زوار اربعین بعد از مرز برای رسیدن به پایانه خودروهای عراقی درنظر گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول