اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ناوگان تاکسی‌رانی با خرید 500 دستگاه تا پایان سال نوسازی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود ۱۲ روز قبل در شورای عالی ترافیک کشور مباحثی برای نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی مطرح شد که تا پایان سال ۵٠٠ دستگاه تاکسی نو در شهر فعالیت داشته باشند.

ناوگان تاکسی‌رانی با خرید 500 دستگاه تا پایان سال نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، ظهر امروز در نشست آیین بهره‌برداری از خط چهارم اتوبوس‌های تندرو و سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در شروع توصیه شده، کمک به تسهیل مسیر تردد دیگران است، اظهار داشت: حدود ۳۵ درصد بودجه شهرداری یعنی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان برای بحث حمل و نقل پیش‌بینی شده و خواهشم از متولیان امر این است که ۱۰۰ درصد آنچه که پیش‌بینی شده را جذب کنند. 

وی با یادآوری اینکه سال گذشته با همت دولت شرایط کرونا تغییر پیدا کرد و بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس صورت گرفت، عنوان کرد: در چنین شرایطی با اعتراض شهروندان مبنی بر افزایش سرفاصله اتوبوس‌ها و کاهش ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه بودیم و در این راستا تلاش‌هایی برای افزایش تعداد اتوبوس‌ها صورت گرفت. 

نورصالحی ادامه داد: در این راستا همتی صورت گرفت و در اسفند ماه، ۱۷۳ دستگاه اتوبوس با کمک وزارت کشور خریداری شد همچنین خرید اتوبوس‌هایی برای مهرماه پیش‌بینی شده است. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اقدامات حمل و نقل ریلی با سرعت در حال پیشرفت است و امید داریم هرچه زودتر به تدریج در خدمت مردم قرار گیرد، اظهار کرد: لازم است ناوگان اتوبوس‌رانی توسعه بیش‌تری پیدا کند و در این راستا در حمل و نقل ریلی پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته تا سرفاصله قطارها کاهش میدا کند. 

وی پیرامون نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی خبر داد: حدود ۱۲ روز قبل در شورای عالی ترافیک کشور مباحثی برای نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی مطرح شد که تا پایان سال ۵٠٠ دستگاه تاکسی نو در شهر فعالیت داشته باشند. 

نورصالحی با تاکید بر اهمیت افزایش فرهنگ ترافیکی مردم، بیان کرد: لازم است در راستای افزایش فرهنگ استفاده از خودرو، اقداماتی توسط شهرداری و پلیس صورت بگیرد تا با کم‌ترین هزینه ترافیک کاهش پیدا کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: آمار استفاده روزانه از مترو حدود ۸٠ هزار نفر است و لازم است با توسعه ناوگان و اطلاع‌رسانی درست به مردم، این آمار افزایش پیدا کند تا تردد در شهر بهتر از گذشته شود.

رویکرد کلی شهرداری اصفهان، حمل و نقل انسان محور است

در ادامه این نشست، حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه رویکرد کلی این معاونت، حمل و نقل انسان‌محور است، اظهار داشت: این رویکرد بر مبنای رویکردی است که در دنیا بنا شده و در مقابل حمل و نقل خودرو محور قرار دارد. 

وی تأکید کرد: افزایش آلودگی هوا، ترافیک، مختل شدن آرامش شهروندان، افزایش تصادفات در حمل و نقل خودرومحور باعث شد رویکردهای جدیدی در شهرهای پیشرفته دنیا شکل بگیرد که در این راستا حمل و نقل انسان‌محور بر مبنای حمل و نقل عمومی و پاک ایجاد شد. 

حق‌شناس با یادآوری اینکه با توجه به شرایط اصفهان و هزینه‌بر و زمان‌بر بودن حمل و نقل ریلی، توسعه حمل و نقل هوشمند با هزینه و زمان کم‌تری یه‌عنوان رویکرد شهرداری قرار گرفت، یادآور شد: برای اصفهان ۱۲ خط بی‌.آر.تی پیش‌بینی شده که امروز چهارمین خط آن راه‌اندازی شد و این مورد یکی از نمادهای هم‌گرایی شهری است؛ زیرا ذی‌نفعان زیادی در این امر دخیل بودند. 

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان پیرامون مسیر خط چهارم اتوبوس‌های تندرو اظهار کرد: خط بی‌.آر.تی شرق اصفهان، از پایانه ترکیبی جی آغاز و از خیابان‌های هشت‌بهشت، میدان امام حسین و آتشگاه عبور می‌کند و به پایانه درچه خواهد رسید. 

وی با یادآوری اینکه پیش‌بینی شده روزانه ۲۵ هزار نفر از این خط اتوبوس استفاده کنند و به ازای هر سفر، تقریبا ۲ هزار تومان هزینه سرمایه‌گذاری این خط می‌شود بیان داشت: با احتساب هزینه بهره‌برداری، ۲٠ درصد هزینه این خط توسط مردم و ۸٠ درصد توسط دولت و شهرداری تأمین می‌شود؛ در حالی که در مترو هزینه‌ای که مردم ارائه می‌دهند، حدود ۵ درصد است. 

حق‌شناس پیرامون هوشمندسازی حمل و نقل عمومی با یادآوری اینکه سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس است از ۲ روش قابل استفاده است، تصریح کرد: در ۵٠ ایستگاه سطح شهر مانیتورهایی برای نمایش مکان اتوبوس‌ها راه‌اندازی و تمام اتوبوس‌ها به جی.پی.اس متصل شده‌اند و روش دوم اینکه برای پوشش بیش‌تر خدمات، برای شهروندان برنامه‌ای به نام «اصرو» پیش‌بینی شده که در درگاه www.my.isfahan.ir  قابل بهره‌برداری است. 

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: در دو سال اخیر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دیر رسیدن اتوبوس‌ها بود که در این راستا، نرم‌افزار مذکور این خدمت را ارائه می‌دهد که مردم متوجه زمان رسیدن اتوبوس می‌شوند و طبق این زمان برنامه‌ریزی می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در حال اصفهان ۳٠٠ هزار نفر در حال استفاده از اتوبوس‌ها هستند و پیش‌بینی می‌شود با شروع مدارس و دانشگاه‌ها، به ۵٠٠ هزار نفر برسد، توضیح داد: در مسیر هوشمندسازی اشکالاتی از گذشته مطرح بود که در این راستا زیر نظر شهردار پیگیری‌هایی صورت گرفت و پروژه سامانه هوشمند افتتاح شد. 

اصفهان از نظر خطوط بی‌آرتی، در رتبه دوم کشور قرار دارد

حق‌شناس خبر داد: اصفهان از نظر نو بودن سامانه هوشمند، شهر پیشتاز است؛ همچنین از نظر خطوط بی‌آرتی نیز پس از تهران در رتبه دوم قرار داریم. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مهرماه، نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها مدنظر مدیریت شهری قرار دارد و در این راستا قراردادهایی برای خرید میدل‌باس و اتوبوس پیش‌بینی شده همچنین در زمنیه سرویس مدارس و هماهنگی با آموزش و پرورش، اقداماتی صورت گرفته است، یادآور شد: با تعاملات پلیس راهور، پیش‌بینی شده تا فضای ایمن‌تری را در شهر داشته باشیم و برای این اقدام آمادگی هدایت مسیر و آموزش رانندگان و عابران پیاده وجود دارد. 

وی در پایان مطرح کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده، ثبت‌نام سفرها به‌صورت اشتراکی و حمل و نقل همگانی تقاضا محور است یعنی مردم تقاضای خود را ثبت می‌کنند و متناسب با تقاضا و ناوگان، به آن‌ها ارائه سرویس صورت می‌گیرد.

توجه به زیرساخت‌ها در اولویت‌ مدیران قرار بگیرد

همچنین در بخشی دیگر از این نشست، محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اظهار داشت: نیاز است توجه به زیرساخت‌ها در اولویت‌ مدیران قرار بگیرد و در این راستا حمل و نقل ریلی از مواردی است که مزیت‌های فراوانی دارد. 

وی با یادآوری اینکه بی توجهی به ترافیک حتی می‌تواند مشکلات امنیتی را برای شهر ایجاد کند، عنوان کرد: امروزه در هسته مرکزی شهر شاهد مشکلات ترافیکی فراوانی هستیم و اگر شهرهای اطراف را با حمل و نقل ریلی با اصفهان متصل کنیم و مردم به حمل و نقل عمومی اعتماد کنند، استفاده کم‌تری از خودروهای شخصی صورت خواهد گرفت.

محمدی عنوان کرد: اگر همراهی مردم نباشد، بسیاری از اتفاقات بی‌اثر خواهد بود و در این راستا در بحث ایجاد زیرساخت‌ها، نقش مردم کم‌تر از مسؤولان نیست؛ بنابراین از مردم درخواست دارم برای بهره‌مندی از اثرات این زیرساخت‌ها، از آن استقبال و استفاده کنند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه لازم است در کنار پلیس هوشمند مردم قانونمند نیز حضور داشته باشند تا اصفهان در تراز آنچه که به آن نگاه می‌شود، برسد، یادآور شد: لازم است در کشور، اصفهان به‌طور ویژه دیده شود و در این مسیر امکانات مورد نیاز، نیاز به بودجه دارد که شاید در توان استان نباشد، در اتفاقات مختلف شاهد بودیم اصفهان از ستون‌های کشور است که این مورد نیازمند زیرساخت‌های مختلف است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول