اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سومین قلب پیوندی از یزد به تهران رسید

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: سومین قلب اهدایی از یزد جهت پیوند از طریق هوایی به تهران منتقل شد.

سومین قلب پیوندی از یزد به تهران رسید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، امیرحسام علیرضایی،رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: سومین قلب اهدایی هموطن یزدی طی یک هفته جهت پیوند از طریق هوایی به تهران منتقل شد.

وی با بیان این خبر، اظهار داشت: برای سومین بار در هفته جاری با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت صبح امروز قلب جوان یزدی به تهران منتقل شد. قلب مرحوم فاتح روستا 23 ساله که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده، با موفقیت پیوند زده شد.

وی یادآور شد: قلب این جوان پس از فراهم‌آوری در بیمارستان رهنمون یزد، به همراه تیم پزشکی با همکاری سازمان اورژانس کشور در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه یزد منتقل و با کمک اورژانس هوایی به بیمارستان شهید رجایی تهران ارسال شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی تهران عزیمت کرده و قلب این نام آور یزدی را برای پیوند در اختیار تیم پزشکی این مرکز درمانی قرار دادند تا نجات بخش جان بیماری 27 ساله باشد.

به گفته علیرضایی کبد و کلیه‌های این جوان مرگ مغزی شده نیز در یزد به دیگر بیماران نیازمند با موفقیت پیوند شد.

وی افزود: در عملیات انتقال قلب چندین سازمان همکاری داشته و باید از همه افرادی که در این عملیات ها تلاش می کنند، تشکر کرد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت متذکر شد: نیروهای سازمان اورژانس کشور، اورژانس هوایی، نیروی انتظامی و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی یزد، ایران و تهران در سه عملیات انتقال قلب از یزد به تهران در طی یک هفته، همکاری ویژه‌ای با مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت انجام دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول