اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پیشنهاد تشکیل دیوان محاسبات کشورهای اسلامی به صورت رسمی ارائه شد

رئیس کل دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای به روسای دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، پیشنهاد تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی را به صورت رسمی ارائه کرد.

پیشنهاد تشکیل دیوان محاسبات کشورهای اسلامی به صورت رسمی ارائه شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور طی نامه ای به روسای دیوان محاسبات ۵۸ کشور اسلامی در سراسر جهان، پیشنهاد تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی را به صورت رسمی ارائه کرد و خواستار اظهارنظر کشورها در خصوص تاسیس این سازمان بین المللی شد.

وی در این نامه تصریح کرد: سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی با الهام از اصل برابری همه نهادهای عضو و در راستای چارچوب های قانونی حاکم بر هر نهاد عضو عمل خواهد کرد و در تلاش خواهد بود تا ذیل سازمان بین المللی موسسات عالی حسابرسی (اینتوسای) فعالیت نماید.

این پیشنهاد در راستای پیشبرد و تعمیق همکاری های متقابل و چندجانبه با دیوان محاسبات کشورهای جهان اسلام و همچنین توسعه تعاملات با کشورهای همسایه در منطقه در چهارچوب شعار دیوان فناورانه مردم پایه است.

دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در نهمین نشست مجمع عمومی سازمان اکوسای در نورسلطان ـ قزاقستان در شهریور ماه سالجاری، پیشنهاد تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی با هدف ارتقای همکاری بین دیوان محاسبات کشورهای عضو از طریق تبادل دانش و تجربیات در زمینه حسابرسی دولتی، فراهم آوردن تسهیلات و امکانات آموزش مستمر برای حسابرسان بخش دولتی و تبدیل شدن به عنوان مرکز دانش و پیوند منطقه ای با دیوان محاسبات کشورهای اسلامی سایر نقاط جهان در زمینه حسابرسی دولتی را ارائه نمود که با استقبال بی نظیر روسای دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو روبرو شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول