اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سایت استخدام کار در منزل، کلاهبرداری از آب درآمد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با طراحی سایت جعلی کار در منزل اقدام به کلاهبرداری 500 میلیون ریالی از افراد جویای کار کرده بود، خبر داد.

سایت استخدام کار در منزل، کلاهبرداری از آب درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان جویای کار مبنی بر اینکه با ثبت‌نام در یک سایت اینترنتی با هدف استخدام تایپیست و مترجم جهت کار در منزل و واریز مبالغی از آن‌ها کلاهبرداری شده و هیچ‌گونه خدماتی دریافت نکرده‌اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد، متهم با درج آگهی استخدام کار در منزل در سایت‌های واسطه‌گر و تبلیغات اغواکننده با معرفی سایت جعلی، افراد جویای کار را به ثبت‌نام و واریز وجه ترغیب کرده است.

مرتضوی بیان کرد: متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ 5 میلیون ریال به عنوان هزینه ارائه خدمات و تشکیل پرونده دریافت که در نهایت مشخص شد تاکنون مبلغ 500 میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با استفاده از اقدامات علمی و تخصصی پس از مسدودسازی کارت‌های مقصد و درگاه پرداخت سایت جعلی متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس احضار و پس از اینکه به جرم خود اقرار کرد با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

وی گفت: بسیاری از تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی مانند تایپ، ترجمه، بسته‌بندی محصولات هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب یا هدایت متقاضیان به سایت و درگاه‌های پرداخت اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد:  از شهروندان می‌خواهیم هیچ‌گونه وجهی به حساب های ارائه شده واریز نکنند و پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت حضوری و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول