اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ایران بیانیه نشست اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده چهارجانبه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده چهارجانبه را محکوم کرد و اقدامات ایران در جزایر سه گانه را در چارچوب اعمال حاکمیت بر تمامیت ارضی کشور خواند.

ایران بیانیه نشست اتحادیه عرب  و کمیته خودخوانده چهارجانبه را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۷ شهریور مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده چهارجانبه در خصوص جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

کنعانی گفت: صدور چنین بیانیه‌هایی، نشان از فقدان فهم درست برخی کشورهای یاد شده نسبت به سیر تحولات منطقه و تجاهل نسبت به واقعیات منطقه غرب آسیا است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به این کشورها توصیه کرد به جای تکرار اتهام‌های تکراری و بی ارزش، به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم ستمدیده فلسطین تمرکز کنند.

کنعانی همچنین صدور این نوع بیانیه‌ها همزمان با حرکت برخی از این کشورها در تحرک بخشی به مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران را تناقض آمیز خواند و بار دیگر موضع همیشگی کشورمان در دعوت از همسایگان برای گفت‌وگو و حل سوءتفاهمات از کانال‌های دیپلماتیک را مورد تاکید قرار داد.

کنعانی در خصوص جزایر سه گانه ایرانی با مردود شمردن ادعاهای بیانیه، تمامی اقدامات ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت بر تمامیت ارضی کشور خواند و مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به اشراف و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس و هوشیاری نسبت به هرگونه شرارت و ناامنی دریایی، بر تامین امنیت منطقه از سوی کشورهای منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید کرد.

به گزارش فارس، کمیته وزارتی چهارجانبه عربی موسوم به «پیگیری تحولات مربوط به بحران با ایران» نشستی را در حاشیه یکصد و پنجاه و هشتمین دور نشست وزرای خارجه عرب در مقر اتحادیه عرب برگزار کرد. در نشست کمیته وزارتی مذکور تحولات مربوط به بحران با ایران، روند روابط عربی با ایران و آنچه راهکارهای مقابله با دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی خوانده شد، بررسی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول