اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

موانع تولید و سرمایه‌گذاری باید برطرف شوند/لزوم بهره‌مندی نیروهای بومی از اشتغال در معادن

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باید از سرمایه‌گذاران در عرصه تولید و اشتغال حمایت شود و موانع سرمایه‌گذاری و تولید برطرف شود تا این سرمایه وارد بازار کاذب نشود.

موانع تولید و سرمایه‌گذاری باید برطرف شوند/لزوم بهره‌مندی نیروهای بومی از اشتغال در معادن

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: مردم کوهبنان مذهبی و فرهنگی هستند و در دوران مبارزه با حکومت ستمشاهی و در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند.

وی ابراز داشت: مردم هر منطقه باید از ظرفیت‌های خدادادی بهره ببرند چون اولویت بهره‌برداری از معادن با مردم بومی است و باید از اشتغال در معادن بهره‌مند شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: میراث فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی موجب شده کوهبنان به بام فرهنگی استان کرمان مزین شود و آب و هوای مساعد، ظرفیت‌های کشاورزی و باغداری خوبی در شهرستان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در دستگاه قضایی در کنار وظایف ذاتی برای حفظ توانمندی شهرستان‌ها هم گام بر می‌داریم و حمایت حقوقی و قضایی از تولید، بحث کشاورزی و معدن را مدنظر داریم.

حمیدی ابراز داشت: حفاظت و حراست از منابع ملی از جمله وظایف دستگاه قضاست که درست و به‌جا استخراج و بهره‌برداری شود و با کسانی که بهره‌برداری نادرست دارند، برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در حالی که سال‌ها مقام‌ معظم رهبری بر تولید تاکید دارند، باید از سرمایه‌گذاران در عرصه تولید و اشتغال حمایت شود و موانع سرمایه‌گذاری و تولید برطرف شود تا این سرمایه وارد بازار کاذب نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مشکل‌گشایی از مردم باید محور تلاش و فعالیت مدیران باشد و نباید به ساعت اداری بسنده کنیم، بلکه باید با همت، تلاش، دلسوزی و جهادی گام برداریم تا مردم به نظام و انقلاب امیدوار شوند، در حالی که دشمن در راستای ناامید کردن مردم گام بر می‌دارد.

وی تاکید کرد: هر مسؤولی که موجب نا امیدی مردم شود پای در میدان دشمن گذاشته است که طبق خواسته دشمنان، نظام را ناکارآمد جلوه دهد.

وی تاکید کرد: دادگستری کوهبنان عملکرد خوبی دارد و به پرونده‌ها رسیدگی به موقع دارد و نرخ میانگین رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دادگستری کوهبنان ۹۸ درصد است و ۱۲۵۰ پرونده در پنج ماه اول سال جاری به دادگستری کوهبنان وارد شده است.

فعالیت سه‌هزار نفر در معادن کوهبنان

مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان اظهار کرد: مسؤولان باید از حرکت‌های نمایشی پرهیز کنند و با حرکت جهادی و میدانی برای حل مشکلات مردم اقدام کنند.

توکلی گفت: در جریان سیل اخیر سپاه وبسیج، نیروی انتظامی، راهداری و هلال‌احمر در کنار سایر ادارات بحران را مدیریت کردند و‌ گام‌های خوبی برای خدمت‌رسانی برداشتند.

سرپرست فرمانداری کوهبنان عنوان کرد: شهرستان کوهبنان ویژگی‌های صنعتی و معدنی خاصی دارد و در حال حاضر  بیش از ۳۰۰۰ نفر در معادن مشغول به کار هستند. در بحث معادن سرب و روی و میراث فرهنگی هم کوهبنان ظرفیت‌های بارز و‌ نهفته‌ای دارد.

وی تصریح کرد: از مطالبات اصلی در کوهبنان تکمیل جاده است که با احداث جاده جدید شاهد صرفه‌جویی در زمان و سوخت خواهیم بود.

توکلی افزود: تکمیل استخر و احداث کتابخانه عمومی از خواسته‌های به‌حق مردم کوهبنان است و بحث ابقای دادگستری به روال قبل از دیگر مطالبات مردم شهرستان است.

انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول