اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کنعانی: جزایر سه گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اتهامات بی اساس در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه گانه ایرانی را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند.

کنعانی: جزایر سه گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک ایران است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۱۸ شهریور ماه به بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، شورای همکاری خلیج فارس ضمن تکرار ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی و همچنین ادعای مداخه ایران در امور یمن، خواستار شرکت در مذاکرات هسته‌ای و گنجاندن برنامه موشکی ایران در این مذاکرات شد.

کنعانی در همین خصوص با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۳ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه نقش سیاست‌های مخرب و فتنه انگیزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشتباه محاسباتی بعضی از کشورهای منطقه در باز کردن پای بیگانگان به معادلات امنیتی منطقه را از مهمترین عوامل بی ثباتی در منطقه برشمرد و افزود: جای تأسف است که برخی از کشورهای عضو شورا به جای مسؤولیت پذیری و اصلاح سیاست‌های ناکارآمد و شکست خورده، بر فرافکنی و بیان حرف‌های تکراری و ملال آور اصرار می‌ورزند. 

*  همکاری و چارچوب‌های منطقه‌ای بدون حضور بیگانگان

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که همواره تاکید کرده، معتقد است همکاری و چارچوب‌های منطقه‌ای بدون حضور بیگانگان، بهترین روش برای رفع مشکلات، تقویت و تعمیق روابط بین همسایگان و تأمین ثبات و امنیت مشترک در منطقه است. 

کنعانی از بازگشت و ازسرگیری فعالیت سفرای دولت کویت و دولت امارات متحده عربی در تهران و استمرار گفت‌وگوها با عربستان استقبال کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته بر لزوم اتخاذ رویکرد همکاری محور از سوی همه کشورهای منطقه برای دستیابی به امنیت، ثبات و صلح در منطقه خلیج فارس تاکید دارد.

کنعانی همچنین با تاکید بر ضرورت اقدام برخی کشورهای منطقه در اصلاح رفتارهای متناقض خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس نگاه راهبردی و سیاست اصولی خود، همواره بهترین راهکار حل مسائل و مشکلات منطقه را تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارهای مثبت و سازنده در توسعه مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول