اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ملکه انگلستان و هم‌پیمانانش عامل کشتار انسان های بی‌گناه در دنیا بودند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه های نماز جمعه گفت: ملکه انگلستان و هم‌پیمانانش عامل کشتار هزاران انسان بی‌گناه در دنیا بودند.

ملکه انگلستان و هم‌پیمانانش عامل کشتار انسان های بی‌گناه در دنیا بودند


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت علی (ع) که خیرخواه همه مؤمنین هستند و هر جمله ایشان برای ما که به آن حضرت عشق می ورزیم و کلام ایمانی ایشان را با گوش جان می شنویم، سرشار از خیرخواهی است، ایشان این جمله حکیمانه و تماشایی را فرمودند که دو ویژگی و اخلاق است که اگر کسی این ها را نداشته باشد، اعمالش پیش خدا قبول نمی شود، حتما عمل فرد باید این دو نشان را داشته باشد تا خدا عمل را از او قبول کند. 

وی ادامه داد: یکی از آن نشانه‌ها این است که انسان باید تقوا داشته باشد تا عملش قبول شود، یعنی انسان باید عملش را بر اساس تقوا انجام دهد، برای انجام یک عمل انگیزه‌هایی از قبیل قوم، قبیله و یا انگیزه‌های دیگر نداشته باشد، بلکه بگوید من این عمل را به خاطر اینکه به تقوا نزدیک است انجام می دهم، برای مثال در این ایام بگوید من برای این به پیاده‌روی اربعین می روم که تعظیم شعائر الهی را به جا بیاورم، تقوا می گوید اگر هم نتوانستید برون مرزی در پیاده روی اربعین شرکت کنید در هر کجایی که هستید نشان دهید که عاشق اباعبدالله الحسین (ع) هستید و نسبت به آن حضرت بی تفاوت نیستید. 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنابراین هر کاری که انجام می دهیم باید بر اساس تقوا باشد، اگر جایی گواهی و شهادت می دهیم و به نفع یا به ضرر یک نفر حرف می زنیم، اگر تقوا در کارمان نباشد همه این ها تبدیل به وبالی می شود که نمی توانیم از عهده آن بر بیاییم؛ خداوند در آیه 27 سوره مائده فرمود «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ»، یعنی من فقط از اهل تقوا کارها را قبول می کنم.

 وی خاطرنشان کرد: دومین علامتی که باید کارهای ما داشته باشند تا در پیشگاه خداوند پذیرفته شوند اخلاص است، نیاییم کارمان را با شریک قرار دادن دیگران انجام دهیم، برای مثال منافقین در آغاز کارهایشان می گفتند به نام خدا و به نام خلق قهرمان، این یک نوع دوگانه پرستی بود، یعنی در ظاهر هم خدا و هم خلق را می پرستیدند، در حالی که این ها در اصل برای خلق هیچ احترامی قائل نبودند چرا که اگر احترام قائل بودند چند هزار انسان بی گناه، مؤمن و متدین که به عدالت و خدمت به مردم معروف بودند را ترور نمی کردند، در رأس این افراد متدین و مؤمن نیز شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر و شخصیت های برجسته ای از قبیل شهید اشرفی اصفهانی، شهید دستغیب، آیت الله صدوقی و آیت الله مدنی قرار داشتند. 

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: منافقین خیلی ها را می کشتند و بعد می فهمیدند این کسی که کشته شده چه کسی است، به این معنا که ابتدا افراد را می کشتند و بعد ممکن بود بفهمند که او را اشتباهی گرفته اند، این افرادی که کشته می شدند متدین بودند، طرفدار دین بودند، پاسدار خون شهدا بودند، از امامشان اطاعات می کردند، آیا این ها جرم هایی است که مستحق کشته شدن است؟ 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: بنابراین اگر اخلاص نباشد کار آدم به اینجا می کشد، اگر اخلاص نباشد کار آدم به ناجوانمردی کشیده می شود، اگر اخلاص نباشد کار آدم به ریا و دروغ آلوده می شود و زیبایی و خلوص کار را می گیرد، اگر اخلاص نباشد آدم ظالم می شود و از عدالت محروم می ماند و حتی با عدالت می جنگد، اگر اخلاص نباشد آدم کم کم حلال و حرام برایش فرقی نمی کند، راست و دروغ برایش تفاوتی نمی کند. 

وی اظهار کرد: در صورت عدم وجود اخلاص در کارها بلایی به سر انسان می آید که دیگر حرف نمی فهمد، یعنی دنیا عقل او را فاسد کرده و گوش دل او را از شنیدن حکمت کر می کند، بنابراین تقوا و اخلاص اساس کار هستند، هر کاری از یک آدم باتقوا و مخلص صادر شود قیمت و ارزش دارد و در قیامت دست صاحبش را می گیرد، رهبر فرزانه انقلاب سفارش کرده اند که پیروان اهل بیت (ع) باید پرچمدار همبستگی و هم افزایی باشند و هیچ جا دنبال نفاق و اختلاف نباشند.

 آیت‌الله عابدینی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی بنای ناسازگاری داشت با محبت او را جذب کنیم، حتی اگر کسی مسیری غیر از مسیر دینی را در پیش گرفت را به وحدت، برادری، صداقت، قرآن، مسجد، همدلی و هم افزایی دعوت کنیم چرا که این مشی مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب قرار دارد. 

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدنی و آیت الله اشرفی اصفهانی افزود: این روزها سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله طالقانی آن عالم مبارز و مجاهد است و این ها اقتضا می کند که به همبستگی ها فکر کنیم و فرمایش حضرت آقا را در خصوص همبستگی یاد آوری کنیم. 

وی ادامه داد: قرارگاهی که این همبستگی در آن شکل می گیرد و دل ها بهم نزدیک می شود، نماز جمعه است و در طول هفته نیز نمازهای جماعت مساجد مختلف نیز می تواند محلی برای وحدت و همدلی قرار گیرد و امیدواریم این ظرفیت های عظیم جدی تر گرفته شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز ملی سینما گفت: سینما را که مطرح می کنیم به صورت کلی هنر، رادیو، تلویزیون و همه ظرفیت های رسانه ای و سینمایی را می توانیم با هم ببینیم، در خصوص این فضا امام خمینی (ره) فرمودند سینما یکی از مراکز آموزشی در دنیا محسوب می شوند و این آموزش برای همه طبقات است و دستگاهی است که باید هم ملت را آموزش بدهد. 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: سینما رسالت جدی در عرصه آموزش دارد، کسی که فیلم سینمایی نگاه می کند باید آن فیلم سینمایی به افکار او جهت داده و موجب افزایش سطح فرهنگی جامعه شود. باید احساسات و عواطفش را در مسیر عدالت، علم، دانش و در بیداری فکر و اندیشه قرار دهد. 

وی بیان کرد: مردم ما بسیار پای برنامه های تلویزیون می نشینند و باید برنامه های تلویزیونی برای مردم آورده داشته باشد و همواره شاهد رفع مشکلات اجتماعی و خانواده ها باشیم و در اعتلای فرهنگ دینی و تحکیم روابط خانواده، تربیت نسل جوان و همه این مسائل تأثیرگذار باشد. 

آیت الله عابدینی اظهار کرد: خیلی وقت ها به بنده تأکید می کنند که راجع به حجاب بیشتر صحبت کنم، هم باید بگوییم و هم عملاً باید به میدان عفاف و حجاب و فراهم کردن زیرساخت ها برویم. 

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: باید خدمت شما عرض کنم که از ناحیه مسئولان این موضوع جدی گرفته شده است، استاندار، مدیران کل، رئیس کل دادگستری، دادستان، سازمان تبلیغات، اداره ارشاد، بنیاد عفاف و حجاب و همه جدی پای کار هستند اما به فرموده رهبری دشمن به صورت تهاجمی وارد میدان شده است. 

وی افزود: ما نمی گوییم هر کسی حجاب خود را کامل نکرد، عامل دشمن است و خیلی وقت ها اینها فرزندان ما هستند و باید مراقب باشیم که مقابل خودمان قرارشان ندهیم اما گاهی هستند کسانی که به ساز اجانب حرکت می کنند و می خواهند که فضا را خراب کنند و باید مراقب برنامه های دشمن برای خراب کردن نمای ظاهری مردم در جامعه باشیم. 

آیت الله عابدینی ضمن اشاره به سالروز حمله به برج های دوقلوی آمریکا در یازده سپتامبر عنوان کرد: این یک نقشه، حیله و مکری بود که با طراحی سردمداران صهیونیستی استکباری آمریکا انجام شد تا بهانه ای به دست بیاورند و بر کشورهای اسلامی بتازند، مقصدشان هم ایران اسلامی بود و کشورهایی از قبیل ایران، عراق، افغانستان و کشورهای مختلف را مورد هجمه قرار دادند، خداوند در آیه 54 سوره آل عمران فرموده است «و مَکَروا و مَکَرَالله وَاللهُ خیرُالماکِرین».

 خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: آمریکایی ها از آن زمان تاکنون نفعی از این حرکتشان نبرده اند و هر روز به اضمحلال و افولشان نزدیک شده اند، آن سیطره ای که داشتند از آن سیطره کاسته شده است، طبل تو خالی که بودند اکنون دیگر حتی همان طبل تو خالی هم نیستند، یعنی دیگر آن آوازه و اقتدار را هم ندارند و این مقاومت اسلامی که هر روز محکم تر پیش می رود نفس آمریکا و هم پیمانانش را خواهد برید و ان شاءالله اخراج آمریکایی ها و هم پیمانانشان از منطقه که فرمان رهبری است به زودی به صورت کامل محقق خواهد شد، از آن موقعی که رهبری این حکم را فرمودند این ها خیلی عقب نشستند اما هنوز آن اتفاق کامل نیفتاده است که امیدواریم شاهد تحقق کامل آن معنا هم باشیم.

وی اظهار کرد: انگلستان با پادشاهی ملکه انگلستان و هم پیمانانش حامی قتل عام هزاران انسان بی گناه در کشورهای مختلف دنیا بودند و انسان های زیادی توسط این آدم و هم پیمانانش کشته، بی خانمان، مجروح و آواره شدند، همچنین گرسنگی برای آن ها به وجود آمد و یا بیماری های وحشتناک گریبان آن ها را گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: این هایی که اینقدر ادعای دموکراسی می کنند به محض این که ملکه انگلستان مرد پسر هفتاد و چند ساله اش را به عنوان پادشاه معرفی کردند، اصلا برای مردم انگلیس ارزش قائل نشدند که آیا این انگلیسی حق رای دارد یا نه، چون حکمی بود که باید می پذیرفتند و پسر جای مادرش پادشاه شد.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: این سرنوشت این هایی است که در عالم توحش زندگی می کنند، ما در برخی سال ها حتی بیشتر از یک انتخابات هم داشته ایم، آن وقت این ها برای ما ادعای دموکراسی می کنند، این ها را باید توجه داشته باشیم و ببینیم که دشمنان ما چقدر از نظر اصطلاحات و ادبیاتی که خودشان به نام دموکراسی به کار می برند عقب مانده هستند.

وی تصریح کرد: شهادت اویس قرنی، صحابه امیرالمومنین (ع) را داریم، آن کسی که به زیارت رسول گرامی اسلام رفت و در یک ملاقات تمام وجودش آکنده از محبت، ولایت و مهر حضرت رسول اکرم (ص) شد تا جانش را در رکاب امیرالمومنین فدا کرد، این شهادت را هم گرامی می داریم.

خطیب نماز جمعه قزوین در پایان اظهار کرد: برای عزیزان سفر کرده به اربعین امام حسین (ع) نیز از خدای متعال صحت و توفیق زیارت مقبول را درخواست می کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول