اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ضرورت راه‌اندازی مرکز پیشگیری از سرطان پستان زنان در خراسان‌جنوبی

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: راه اندازی مرکز پیشگیری از سرطان پستان زنان در استان نیازمند حمایت همه جانبه مردم و مسئولان است.

ضرورت راه‌اندازی مرکز پیشگیری از سرطان پستان زنان در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی ابراهیمی سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی امروز در دیدار با حسین خسروی نماینده مردم شریف بیرجند، خوسف و درمیان اظهار داشت: راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در جهاد دانشگاهی استان نیازمند حمایت مسئولان و مردم است. 

وی افزود: خدمات جهاد دانشگاهی از جمله حوزه پزشکی دارای دو ویژگی کیفیت بالا و تعرفه پایین می‌یاشد.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  تأکید کرد: سرطان پستان یکی از مهمترین عوامل تهدید کننده مادران و دختران است و در راستای به حداقل رسیدن تعداد بیماران مبتلا به این بیماری و درمان مبتلایان باید بیش از پیش تلاش کنیم.

ابراهیمی یادآور شد: با پیگیری هایی  صورت گرفت، قول پرداخت نیمی از هزینه های اولیه تامین تجهیزات مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان خراسان‌جنوبی توسط یکی از نهادهای انقلابی کشور داده شده است که در صورت همراهی مسئولان استان در پرداخت مابقی هزینه خرید این دستگاه، سنگ بنای ایجاد مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در جهاد دانشگاهی استان گذاشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های  خراسان جنوبی و برخی استان های همجوار در زمینه شناسایی و تشخیص زود هنگام این بیماری و عدم دسترسی سریع و آسان این خدمات برای بانوان استان چالشی است که چنانچه مورد پیگیری و اقدام عاجل قرار گیرد، خواهد توانست نجات بخش امنیت جانی، روانی و مالی شمار قابل توجهی از خانواده های این دیار باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص ماموریت جهاد دانشگاهی برای تشکیل شبکه ملی تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان با متولی گری پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، آمادگی لازم برای ورود جدی به این موضوع با حمایت مسئولان را  دارد.

ابراهیمی متذکر شد: پژوهشکده معتمد (سرطان پستان)، وابسته به جهاد دانشگاهی جهت توسعه  خدمات پیشگیری و درمان زود هنگام این بیماری در سطح کشور را حمایت می نماید.

وی اقدام جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی در پیگیری راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان بانوان استان را در راستای رفع مشکلات مردم و گام دوم انقلاب اسلامی دانست.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و لازم است خدمات جهاد دانشگاهی در استان بیش از پیش معرفی شود.

 وی ضمن اعلام حمایت از جهاد دانشگاهی در پیگیری ایجاد مرکز پیشگیری و درمان سرطان بانوان، اقدام برای بهبود اوضاع مردم شریف استان را از وظایف ذاتی همه دستگاه های اجرایی و مسئولان کشور بر شمرد و بر پیگیری خود برای تحقق مطالبات مردم در چارچوب قوانین و در راستای محرومیت زدایی از استان تاکید کرد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول