اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس‌جمهور مجارستان: تحریم‌ها به جای روسیه به اروپا ضربه زد

رئیس‌جمهور مجارستان روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با همتای صرب خود گفت تحریم‌های اتحادیه اروپا به جای روسیه خود اروپا را هدف قرار داده است.

رئیس‌جمهور مجارستان: تحریم‌ها به جای روسیه به اروپا ضربه زد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاتالین نواک» رئیس‌جمهور مجارستان جمعه (نهم سپتامبر) در کنفرانس خبری مشترک با «الکساندر ووچیچ» همتای صرب خود گفت تحریم‌های اتحادیه اروپا به جای روسیه اروپا را هدف قرار داده است. 

نواک گفت: مجارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپاست، بنابراین ما به نفع تحریم رای دادیم، اما همواره تاکید کرده‌ایم که این سیاست نامناسب است. باید متوجه باشیم که می‌خواهیم به چه کسانی ضربه بزنیم. همانطور که می‌بینیم پیامدهای تحریم‌های ضد روسیه بر کشورهای سراسر اروپا در حال تاثیرگذاری زیرا قیمت‌ها و تورم در حال افزایش است. 

وی افزود: کسانی که تحریم را پیشنهاد کردند انتظار داشتند تحریم‌ها بر روسیه اثر بگذارد ، اما هرگز این اتفاق نیافتاد. 

رئیس‌جمهور مجارستان در ادامه در اظهارنظر درباره خودداری صربستان از اعمال تحریم علیه روسیه گفت «این تصمیم تصمیم مستقل بلگراد است». وی همچنین یادآوری کرد که علاوه بر صربستان، مولداوی هم از اعمال تحریم علیه روسیه امتناع کرده است. 

پیش‌تر، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت هزاران تحریمی که غرب علیه روسیه اعمال کرده آنطور که در نظر گرفته شده بود کارساز نبوده و در عوض اروپا را به کشانده شدن در یک بحران شدید تهدید می‌کند. او در سخنرانی پنجشنبه (هشتم سپتامبر) در بوداپست گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۱ هزار تحریم علیه روسیه اعمال شده اما تلاش برای تضعیف روس‌ها موفق نبوده است. برعکس، تورم شدید و کمبود انرژی ناشی از تحریم می‌تواند اروپا را به زانو درآورد. 

به نوشته اسپوتنیک، مجارستان با امتناع از محدودیت‌هایی که شرکایش بر عرضه نفت و گاز روسیه اعمال کرده‌اند، توانسته از بدترین بحران انرژی که در حال حاضر همسایگان اروپایی این کشور را تحت فشار قرار داده، در امان بماند. سامانه ردیابی تحریم Castellum.Ai محاسبه کرده که آمریکا و متحدانش از زمان آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، در مجموع حدود ۱۱۸۰۰ تحریم علیه روسیه وضع کرده‌اند که ۹۲۰۰ موردشان پس از آغاز «عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین» بوده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول